PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace - posredniak

  • 1. Data: 2002-11-12 19:59:04
    Temat: umowa o prace - posredniak
    Od: machloy <w...@w...pl>

    witam grupe,

    skoczyla mi sie umowa o prace ... ile czasu mam na zgloszenie sie w
    urzedzie pracy aby dostac zasilek ...

    pzdrw

    w.w.

  • 2. Data: 2002-11-12 20:12:17
    Temat: Re: umowa o prace - posredniak
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "machloy" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
    : witam grupe,
    :
    : skoczyla mi sie umowa o prace ... ile czasu mam na zgloszenie sie w
    : urzedzie pracy aby dostac zasilek ...

    7 dni kalendarzowych, musisz zabrac swiadectwo ukonczenia szkoly i
    wszystkie swiadectwa pracy, oraz wszystko to w kopiach. Milego stania w
    kolejce, wez gruba ksiazke i kanapki.
    Pozdrawiam Monika

  • 3. Data: 2002-11-12 20:21:28
    Od: machloy <w...@w...pl>

    Monika wrote:

    > 7 dni kalendarzowych, musisz zabrac swiadectwo ukonczenia szkoly i
    > wszystkie swiadectwa pracy, oraz wszystko to w kopiach. Milego stania w
    > kolejce, wez gruba ksiazke i kanapki.
    > Pozdrawiam Monika

    dzieki za szybka reakcje ... zalezy mi bardzo ... babka w urzedzie
    powiedziala ze musze zglosic to jeszcze w ten sam dzien ... inaczej
    zasilek przepada ...

    czy wiesz gdzie to (7 dni) jest zapisane np. w kodeksie pracy ?

    dzieki
    & pzdrw
    w.w.

  • 4. Data: 2002-11-12 20:30:22
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Użytkownik "machloy" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    :
    :
    : Monika wrote:
    :
[...]

    Wiem z doświadczenia, kiedyś myślałam, że 7 dni roboczych... i mało
    nie straciłam prawa do zasiłku, bo byłam w 7 dniu.
    Pozdrawiam Monika

  • 5. Data: 2002-11-12 20:42:54
    Od: machloy <w...@w...pl>

    Monika wrote:

    > Wiem z doświadczenia, kiedyś myślałam, że 7 dni roboczych... i mało
    > nie straciłam prawa do zasiłku, bo byłam w 7 dniu.
    > Pozdrawiam Monika

    dzieki... tu jeszcze raz ja ... najpierw piszesz `dni kalendarzowych`
    pozniej `dni roboczych`
    jest istotna roznica ... bo jezeli `dni roboczych` to jeszce moge sie
    zalapac ... ???

    pzdrw
    w.w.

  • 6. Data: 2002-11-12 21:36:34
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > 7 dni kalendarzowych, musisz zabrac swiadectwo ukonczenia szkoly i
    > wszystkie swiadectwa pracy, oraz wszystko to w kopiach. Milego stania w

    Czy masz jakies linki, albo nazwe aktu prawnego wg ktorego tak?
    Myslalem, ze trzeba miec w przeciagu 12 miesiecy wstecz 180 dni
    przepracowane, ale widze, ze przepisy chyba jeszcze sie zmienily.
    Kolejna bzdura biurokratyczna. czyli teraz nie mozna sie zarejestrowac,
    jesli sie stwierdzi, ze nie ma innego wyjscia, tylko trzeba pedzic i od razu
    zasilek wybierac?:(
    Nie moge zadnego linka sensownego znalezc dotyczacego zasad rejestracji:(

    znalazlem takie cos , ale to chyba przestarzale :
    http://www.zawod.pl/po_stracie_pracy.html

    Kto ma prawo do zasiłku?

    Bezrobotny może otrzymać zasiłek za każdy dzień kalendarzowy po upływie
    siedmiu dni od dnia zarejestrowania się we właściwym powiatowym urzędzie
    pracy, jeśli:

    nie ma dla niego żadnej propozycji zatrudnienia
    w ciągu 18 miesięcy poprzedzających rejestrację przepracował co najmniej 365
    dni
    osiągał przynajmniej minimalne wynagrodzenie
    podlegał ubezpieczeniu społecznemu lub zaopatrzeniu emerytalnemu z tytułu
    prowadzenie działalności poza rolniczej
    opłacał składkę na Fundusz Pracy.

    Na wszelki wypadek podzwonie jutro po urzedach, bo myslalem, ze wiekszy
    margines jest z ta rejestracja
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-11-13 08:32:00
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Nie wiem kto wam takich głupot naopowiadał z tymi siedmiomadniami. Bzdura!!!
    Musisz sie tak zgłoscić do Urzedu żeby jak wejdziesz i policzysz wstecz to
    masz miec 12 miesięcy pracy w ciagu ostatnich 18 miesiecy i nikogo nie
    interesuje kiedy przyjdziesz. A te 7 dni to są od zarejestrowania się, czyli
    nie dostajesz zasiłku od razu ale najpierw sie rejestrujesz a potem zostaje
    on po 7 dnizch przyznany ale na rejestracje masz tyle czasu na ile pozwala
    ci twoj przepracowany okres i tyle. Jesli zle obliczysz albo tak jak
    kolezanka pojdziesz za pozno to niedostaniesz, ale nie ma to nic wspolnego z
    siedmioma dniami!!!!!!
    Ania

  • 8. Data: 2002-11-13 20:27:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Nov 2002 09:32:00 +0100, "Ania"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >Nie wiem kto wam takich głupot naopowiadał z tymi siedmiomadniami. Bzdura!!!

    Dokładnie.

    >Musisz sie tak zgłoscić do Urzedu żeby jak wejdziesz i policzysz wstecz to
    >masz miec 12 miesięcy pracy w ciagu ostatnich 18 miesiecy i nikogo nie
    >interesuje kiedy przyjdziesz.

    I to jest prawidłowa odpowiedź.

    BTW. Czyli można trochę pokombinować - np. jeżeli ostatnie, np. 3
    miesięczne świadectwo kończy się wypowiedzeniem umowy przez
    pracownika, lub porozumieniem stron, a poprzednie z upływem czasu, czy
    zwolnieniem przez pracodawcę to opłaca się tego ostatniego nie
    pokazywać (jeżeli nawet bez niego spełnia się warunki).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775