PracaGrupypl.praca.dyskusje › telepraca za granicą

  • 1. Data: 2002-11-12 18:51:31
    Temat: telepraca za granicą
    Od: k...@p...onet.pl

    Cześć,

    interesuje mnie jak wygląda sprawa telepracy za granicą? np. jako web
    developer lub programista?

    - gdzie najlepiej szukać?
    - czy znalezienie takiej pracy jest realne?
    - jakie problemy można napotkać?
    - jak się podpisuje umowy?

    czy ktoś z obecnych tu osób pracuje / pracował w ten sposób i może podzielić
    się swoimi doświadczeniami?

    pozdrawiam,
    konrad

  • 2. Data: 2002-11-12 20:05:28
    Temat: Re: telepraca za granicą
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > interesuje mnie jak wygląda sprawa telepracy za granicą?

    Chodzi ci o wyjechanie za granicę i pracowanie tam zdalnie? Chyba jednak o
    pracę na zlecenie zza granicy.

    > - gdzie najlepiej szukać?

    Tego akurat nie wiem, mnie praca sama znalazła.

    > - czy znalezienie takiej pracy jest realne?

    Tak.

    > - jakie problemy można napotkać?

    Podatkowe, językowe, prawne.

    > - jak się podpisuje umowy?

    Piórem lub długopisem, po czym używa się faksu lub koperty i znaczka.

    > czy ktoś z obecnych tu osób pracuje / pracował w ten sposób i może
    podzielić
    > się swoimi doświadczeniami?

    Co konkretnie chcesz wiedzieć?

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2002-11-13 15:48:20
    Od: k...@p...onet.pl

    > Chodzi ci o wyjechanie za granicę i pracowanie tam zdalnie? Chyba jednak o
    > pracę na zlecenie zza granicy.
    Dokładnie o to drugie. Siedzę sobie w Polsce na łączu i klepię coś dla kogoś
    za granicą.

    > Podatkowe, językowe, prawne.
    co do podatkowo - prawnych:
    - czy trzeba miec jakas dzialanosc gosp. (lub czy to ułatwia/utrudnia
    życie/znalezienie oferty)
    - albo jakieś inne specyficzne wymagania (np. pozwolenie na prace w danym
    kraju - mam na myśli Europę i ew. USA wiadomo, że w każdym kraju może być
    inaczej :-)

    > Co konkretnie chcesz wiedzieć?
    Najbardziej zależało mi na sposobach szukania (np. dobrych miejscach w sieci
    gdzie taką pracę można znaleźć) - więc jeśli Ty nie musiałeś szukać - może
    ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia?

    Inne pytania mam dość ogólne -
    Czy dobrze zakładam, że tacy pracodawcy są atrakcyjni dla nas ze względu na
    zarobki, a jednocześnie my atrakcyjni dla nich ze względu na to, że u nich
    pracownicy są droźsi?
    W ten sposób opłacało by się to obydwu stronom i taka forma pracy powinna być
    dość powszechna - a jednak trudno znaleźć coś na ten temat - więc może
    trudności wynikające z takiej współpracy przeważają i wcale nie jest to tak
    opłacalne jak wygląda na pierwszy rzut oka?

    Może przypadki takiej pracy to raczej kwestia bardzo specyficznych wymagań i
    trudności w znalezieniu spełniającej je osoby? Wtedy oznaczało by to szanse
    znalezienia tylko dla wąskiej grupy specjalistów w danej dziedzinie.

    Pozdrawiam,
    Konrad