PracaGrupypl.praca.dyskusje › Administrator sieci, praca zdalna, ile mogę zarobić ?

  • 11. Data: 2005-12-06 20:18:50
    Temat: Re: Administrator sieci, praca zdalna, ile mogę zarobić ?
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    zlyZwierz <p...@i...com.pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Interesuje mnie, ile mogę zarobić, pracując zdalnie jako administrator
    > sieci. Sieć składa się z około 550 komputerów, lokalizacja to miasto z
    > 15k mieszkańców.
    >
    > Pozdrawiam.

    O kurka wodna, jak jedna osoba może zdalnie administrować 550 komputerami ?
    Przecież zanim nagrasz i nastroisz jakiegos Service Packa na te 550 komputrów,
    to już zdązy wyjść następny.

  • 12. Data: 2005-12-06 20:41:34
    Od: WL <n...@m...com>

    leszek wrote:

    > O kurka wodna, jak jedna osoba może zdalnie administrować 550 komputerami ?
    > Przecież zanim nagrasz i nastroisz jakiegos Service Packa na te 550 komputrów,
    > to już zdązy wyjść następny.

    Eeee zakladajac ze komputery sa w domenie, to instalacja SP zajmie mniej
    wiecej tyle czasu na 550 komputerach co na jednym ;)

    WL

  • 13. Data: 2005-12-06 21:43:56
    Od: ktos <b...@x...yy.pl>

    WL napisał(a):

    > Eeee zakladajac ze komputery sa w domenie, to instalacja SP zajmie mniej
    > wiecej tyle czasu na 550 komputerach co na jednym ;)

    Chyba ze co 20 user straci cierpliwosc ze mu sie dlugo loguje i .......

  • 14. Data: 2005-12-06 21:56:25
    Od: WL <n...@m...com>

    ktos wrote:

    > Chyba ze co 20 user straci cierpliwosc ze mu sie dlugo loguje i .......

    To chiba mozna zamiast w logon scripcie zrobic w startup i zresetowac
    komputery w nocy. Chyba ze stacje pracuja 24h, no to przerwa serwisowa
    na godzine i to samo. Ale to juz mocno OT ;)

    WL

  • 15. Data: 2005-12-06 22:25:00
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Eeee zakladajac ze komputery sa w domenie, to instalacja SP zajmie mniej
    > wiecej tyle czasu na 550 komputerach co na jednym ;)
    miałem przyjemnoć współpracować z pewną światową firmą, która ma oddziały
    także w naszym pieknym kraju, w której WSZYSTKIE aplikacje są instalowane i
    synchronizowane z siedziby macierzystej. i pIV1Ghz z 256mb ram chodzi tak
    wolno jak domowy pII 300 z 128 ramu...
    m.in dlatego - podobnie jak kolega wyżej - sceptycznie podchodzę do pracy
    jako admin zdalnie w tej rozbudowanej sieci (bo że mała to nie można
    powiedzieć). jasne że jakieś zadania da się zaimplementować żeby się
    wykonywały same. ale to chyba nie jest całość pracy admina.
    IMHO w sieci 500-stanowiskowej to powinno być co najmniej 2 lokalnych
    adminów

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 16. Data: 2005-12-06 22:42:29
    Od: "tomasz sobkowiak" <s...@g...pl>

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał(a):

    > jak uważasz że pracodawca tym nie przepłaci to masz oczywiście rację :)
    A co uwazasz ze przeplaci?? Jesli tak to sory ale wlasnie przez takich ludzi
    jak ty zarobi programistow, administratorow itp sa takie kiepskie. Ludzie
    zacznijcie sie szanowac i naklada pracy jaki wlozyliscie w to aby nauczyc sie
    tego co teraz umiecie.

  • 17. Data: 2005-12-06 22:47:10
    Od: WL <n...@m...com>

    gromax wrote:

> [...]
    > wykonywały same. ale to chyba nie jest całość pracy admina.
    > IMHO w sieci 500-stanowiskowej to powinno być co najmniej 2 lokalnych
    jak juz ciagniemy tak OT - to owszem, nie neguje. Admin lokalny w takiej
    sieci jest IMO niezbedny. Ale nie dlatego, ze instalacja softu za pomoca
    group policy jest gorsza od nadzorowanej na kazdej stacji. IMO jest
    lepsza - bo pozwala poswiecic drogocenny ;) czas admina na powazniejsze
    zadania niz bieganie od peceta do peceta. Bo co ma zdalna instalacja do
    predkosci dzialania PIV? O czas instalacji wydluzy sie czas logowania,
    ale wplywu na ogolna wydajnosc maszyny nie widze zadnego. Chyba ze to
    badziewny soft ;)

    WL

  • 18. Data: 2005-12-06 23:24:21
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Bo co ma zdalna instalacja do
    > predkosci dzialania PIV? O czas instalacji wydluzy sie czas logowania,
    > ale wplywu na ogolna wydajnosc maszyny nie widze zadnego. Chyba ze to
    > badziewny soft ;)
    mówisz o założeniach, ja mówię jak to wygląda w praktyce. Teoretycznie tylko
    dłuższe logowanie, ale tez było cholernie zauważalne w czasie pracy. Może
    jest to związane z innymi ustawieniami, np. security itp. widziałem i
    realnie moge porównac prędkość działania chociażby przy przeglądaniu stron
    www albo wielowątkowości typu excel, aplikacja webowa, mailbox i muzyczka z
    mp3. Nie wchodząc w szczegóły (bo i po co) po prostu nie widziałem różnicy
    dla użytkownika .
    Moze jestem przewrażliwiony w temacie redmontookolicznym, ale ... (i tu
    litania o wyższości świąt wielkanocnych nad bożonarodzeniowymi).
    Oczywiście, że rozwiązania pozwalające wgrać np patche na każdą stację
    roboczą przez domenę (a niech i się to nazywa AD) jest ok. ale pytanie
    założyciela watku odnosiło się raczej do całkowitej bądź w większości
    zarządzania zdalnego siecią złożoną z ok. 500 końcówek...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 19. Data: 2005-12-06 23:26:06
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    szkoda że nie czujesz sarkazmu
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 20. Data: 2005-12-08 19:46:31
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    550 komputerów ,czyli niech kazdy z uzytkowników (domyślnie 550 przy jednej
    zmianie ) zadzwoni tylko raz na na miesiac czyli dziennie ~ 27 telefonów od
    user
    do tego SP , wirusy , mega załaczniki ..... hm, 600 netto to za dużo i tak
    nie będziesz miał czasu ich wydać ...hihhi
    550*10 zł = 5500 zł netto *22% vat , i bedziesz mial na pensje dla człowieka
    od odbierania telefonów.

    p.s.
    po co brać się za robotę jesli nie wiadomo ile jest warta ?

    rafal