PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa przy rozwiazaniu umowy na czas okreslony za porozumieniem stron.

  • 1. Data: 2002-08-02 11:26:16
    Temat: Odprawa przy rozwiazaniu umowy na czas okreslony za porozumieniem stron.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Cześć,

    Mam takie pytanko. Ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o
    pracę zrównuje rozwiązanie umowy za porozumieniem z wypowiedzeniem
    przez pracodawcę z przyczyn ekonomicznych (jeżeli to była prawdziwa
    przyczyna rozstania). Nie znalazłem też zapisu, że odprawa nie
    przysługuje przy umowie na czas określony.
    Czy przy rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony za porozumieniem
    stron przysługuje odprawa? Oczywiście dane stanowisko zostaje
    zlikwidowane.
    Najbardziej przydałyby mi się jakieś orzeczenia na ten temat i
    komentarze PIP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 2. Data: 2002-08-02 21:16:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 2 Aug 2002 20:04:06 +0200, "mesg"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Teoretycznie wiec odprawa powinna byc wyplacona bez mrugniecia okiem. W
    >praktyce pracodawca moze robic co mu sie rzewnie podoba:(

    Udowodnienie przyczny jest, jak mi się wydaje, dosyć proste. Czyż nie
    wystarczy, że stanowisko zostało zlikwidowane?
    Faktycznie, wypowiedzenia umowy na czas określony nie trzeba
    uzasadniać (już nie mówiąc o porozumieniu stron, bo tu nie ma co
    uzasadniać).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-08-03 08:44:09
    Od: "mesg" <m...@p...onet.pl>

    > Udowodnienie przyczny jest, jak mi się wydaje, dosyć proste. Czyż nie
    > wystarczy, że stanowisko zostało zlikwidowane?

    W PIP-ie dano mi do zrozumienia, ze to nie wystarczy...:(, ale w Sadzie
    Pracy nie probowalam. Gdybys podjal w tym kierunku jakies kroki, to daj mi
    znac, co z tego wyniklo. Z tego, co kojarze, pracownik ma 3 lata na
    wniesienie pozwu w tej sprawie.
    m.