PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 wady

  • 21. Data: 2003-05-29 00:24:56
    Temat: Re: 3 wady
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Rozmowa kwalifikacyjna to nie jest spowiedz powszechna. HR nie oczekuje od
    ludzi pokornego wywnetrzniania sie a nawet mowienia prawdy. To oczywiste ze
    kazdy ma jekies wady ale Profesjonalizm polega na umiejetnosci ukrycia tych
    wad w relacjach z przelozonym, podwladny, wspolpracownikiem czy klijentem.
    Czlowik ktory tego nie potrafi jest naiwny i slaby i tacy ludzie nie sa
    potrzebni chyba ze do pracy na tasmie. Z natury mozesz byc chamem, brudasem
    i ponurakiem ale w pracy musisz byc uprzejmy, czysty i z optymizmem.

  • 22. Data: 2003-05-29 03:57:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

> [...]
    > potrzebni chyba ze do pracy na tasmie. Z natury mozesz byc chamem, brudasem
    > i ponurakiem ale w pracy musisz byc uprzejmy, czysty i z optymizmem.

    ... i dlatego trzeba umiec odpowiedziec na takie pytania, zeby nie
    wypasc niekorzystnie.

    ja wiem jak, bo mnie tego na kursie nauczyli.
    a ty wiesz?

  • 23. Data: 2003-05-29 05:51:02
    Od: g...@o...pl

    1. Jestem wymagający w stosunku do swoich przełożonych
    2. Nie toleruje chamstwa
    3. Intensywnie pocą mi się stopy

    Odpowiadając w ten sposób ułatwiasz pracę ludziom z HR

    Życzę sukcesów zawodowych!

  • 24. Data: 2003-05-29 06:45:24
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Nie palę, a szkoda, bo miałbym wadę do podawania :-)

    No to już masz wadę: "Nie udaje mi się zrealizować wszystkiego, co sobie
    zaplanuję - np. chciałem zacząć palić, ale dotychczas nie znalazłem na
    to czasu (albo środow w budżecie domowym)."

    Pzdr: Dogbert

  • 25. Data: 2003-05-29 07:09:19
    Od: "BliSki." <b...@w...pl>

    <g...@o...pl> wrote:
    > 1. Jestem wymagający w stosunku do swoich przełożonych
    > 2. Nie toleruje chamstwa
    > 3. Intensywnie pocą mi się stopy
    > Odpowiadając w ten sposób ułatwiasz pracę ludziom z HR

    Tylko często HR zawężają te 3 wady do wad charakteru.
    A więc np. pocenie się stóp nie wchodzi w rachubę.
    --
    -o--***--o-
    Pozdr, (R) BliSki. (tm) mail:BliSki.pl (at) wp.pl - smierc spamowi

  • 26. Data: 2003-05-29 09:25:09
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Mylisz sie,
    zreszta nie tylko Ty, a wiele osob. Jesli ktos zna swoje wady i powie
    wspolpracownikom, ze z nimi walczy to oni mu w tym pomoga. Czasem lepiej
    zeby cos wiedzieli niz aby zorientowali sie sami i szukali rozwiazania.
    Np: zdarza Ci sie spozniac to czemu tego nie powiedziec. Takiemu czlowiekowi
    jesli to mozliwe mozna okreslic ramy spoznien lub miekkie godziny pracy np:
    to prosze przychodzic do pracy pomiedzy 8 a 9 i pracowac 8 godzin.

    ja na przyklad mam niepodzialna uwage jak jestem skupiona. Mozna do mnie
    mowic a ja powiem OK dobrze a wcale nie wiem co ktos mowi. Jak sie ktos
    pojawia nowy to informujemy go o takich roznych wadach ludzi w firmie i to
    ulatwia zycie. Inni wiedza o tej wadzie wiec najpiejrw sie upewniaja czzy
    slucham lub pisza na kartce lub w mailu co chca. Wiadomo ze maile czytam
    wtedy kiedy mam czas.
    To pozwala uniknac wielu problemow
    Jesli ktos pali to szef od razu okresla limit przerw na papierosa aby potem
    nie bylo zaskoczenia jak dostanie bure

    Inny jest zbyt dokladny i dlugo cos robi to wiadomo ze powinien dostac
    zadania ktore tego wymagaja

    Ktos inny zbyt szorstko rozmawia przez telefon to wiadomo ze nie bedzie go
    odbieral

    Inny jest zbyt surowy dla klientow- tak ale na windykatora sie nadaje lub
    dla ostrych kientow
    itd chyba nie musze wymieniac wiecej bo jestescie inteligentni

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2003-05-29 10:04:34
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BliSki." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko często HR zawężają te 3 wady do wad charakteru.
    > A więc np. pocenie się stóp nie wchodzi w rachubę.

    No to powiedz ze poca ci sie stopy ale nie chce ci sie isc do lekarza bo
    jestes za leniwy i na dodatek olewasz to - wyjdzie ze jestes smierdzacy (od
    stop) len i abnegat;)))
    pozdr
    /p

  • 28. Data: 2003-05-29 11:28:54
    Od: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>

    Stało się to Wed, 28 May 2003 21:05:47 +0000 (UTC), gdy "Jolanta Pers"
    <j...@N...gazeta.pl> napisał:

    >Ja odpowiadam: "Wie Pan(i), widzę, że czytaliśmy tę samą książkę, to może
    >sobie podarujemy."

    A co na to osoba przeprowadzajaca wywiad? :)

    R.

  • 29. Data: 2003-05-29 12:43:41
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]

    > odbieral
    >
    > Inny jest zbyt surowy dla klientow-

    > itd chyba nie musze wymieniac wiecej bo jestescie inteligentni

    Uważam się za inteligentnego i dlatego wogóle nie przyjąłbym do pracy człowieka,
    który ma chociaz
    jedną z powyższych wad i traktuje je jak dopust boży, czyli wszyscy inni muszą sobie
    z nimi
    poradzić.

    mer

  • 30. Data: 2003-05-29 16:49:14
    Od: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>

    Stało się to Thu, 29 May 2003 14:43:41 +0200, gdy "mer"
    <b...@i...pl> napisał:

> [...]
    który ma chociaz
    >jedną z powyższych wad i traktuje je jak dopust boży, czyli wszyscy inni muszą sobie

    Dlaczego tak sądzisz?
    1. Alicja nie mowi, że trzeba się z tym pogodzić - ale jeśli ktoś ma
    problemy z rozmową przez telefon, to nie posadzisz go chyba na recepcji,
    żeby się "wprawił", bo zanim się wprawi (jeśli w ogóle), to klienci
    firmy to odczują mooocno :) Jasne, z wadami trzeba sobie radzić, można
    taką osobę np. podszkolić (wewnętrznie lub zewnętrznie) jeśli wada ma
    wpływ na jakośc jej pracy.

    2. Jeśli ktoś jest wyjątkowy w jakiejś dziedzinie (i np. zarabia dla
    firmy sporo), to można mu IMHO wiele wad wybaczyć.

    BTW. byłem we wtorek na szkoleniu nt. szukania pracy, które prowadziła
    psycholożka, pracująca w SGH jako doradca zawodowy.

    Omawiała znaczenie 5 cech dla rozmaitych zawodów:
    Neurotyczność - Zrównoważenie emocjonalne
    Ekstrawersja - Introwersja
    Kreatywność - Schematyczność
    Dominacja - Uległość
    Sumienność - Chaotyczność

    JEDYNĄ cechą niepożądaną w jakiejkolwiek pracy jest neurotyczność, czyli
    brak zrównoważenia, podleganie emocjom, mała odporność na stres. Taki
    pracownik jest po prostu nieprzewidywalny.

    Z innymi cechami można sobie albo poradzić (jeśli nie są ekstremalne),
    albo dobrać zawód zgodny z nimi. Wg tej pani jest wielkim mitem wśród
    studentów, że trzeba być otwartym, kreatywnym, niezależnym, aby mieć
    szanse na rynku pracy.

    pzdr
    Robert