PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 tygodnie wypowiedzenia - pytanie odnosnie

  • 1. Data: 2004-11-26 08:51:21
    Temat: 2 tygodnie wypowiedzenia - pytanie odnosnie
    Od: "cz3s" <c...@g...pl>

    Witam
    Pracuje w firmie od 3 miesiecy. Chce sie zwolnic bo dostalem lepsza
    propozycje. Czy obowiazuje mnie 2 tygodniowy okres wypowiedzenia ? Mam umowe
    o prace na czas okreslony ( do konca roku ) . Czy moge sie zwolnic z dnia na
    dzien bez konsekwencji ? Dodam iz nie moge liczyc na porozumienie stron. Jak
    złoże wypowiedzenie od od kiedy ono obowiazuje ? Slyszalem ze od soboty , czy
    to prawda ze jak zloze w poniedzialek to bedzie obowiazywalo dopiero od
    soboty konca tygodnia ?

    Pozdrawiam

    Cz3s

  • 2. Data: 2004-11-26 12:37:44
    Temat: Re: 2 tygodnie wypowiedzenia - pytanie odnosnie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 26 Nov 2004 08:51:21 +0000 (UTC), "cz3s"
    <c...@g...pl> zakodował:

    Nie możesz wypowiedzieć tej umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-11-26 13:19:34
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2004 13:37:44 +0100, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > Pięknego dnia Fri, 26 Nov 2004 08:51:21 +0000 (UTC), "cz3s"
    > <c...@g...pl> zakodował:

    > Nie możesz wypowiedzieć tej umowy.

    Przydaloby sie FAQ grupy z odpowiedziami na stale pytania

    pzdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-11-26 13:40:35
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    czy
    > to prawda ze jak zloze w poniedzialek to bedzie obowiazywalo dopiero od

    zgodnie z kodeksem pracy umowa na czas okreslony do 6 miesiecy wlacznie nie
    moze zostac wypowiedziana bez zadna ze stron (nawet gdyby zapis o
    wypowiedzeniu znalazl sie w umowie jest niewazny)

    pozostaje dogadanie sie i rozwiazanie umowy za porozumieniem stron
    (ewentualnie porzucenie - wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym, ale to
    odradzam)

  • 5. Data: 2004-11-26 21:39:08
    Od: "cz3s" <c...@g...pl>

    Hehe no to ciekawe co mam teraz zrobic ? Moze rozwiazanie na podstawie
    złamania podstawowych założeń umowy ( wypłata spóźniona o ponad tydzien ? (
    mam na potwierdzenie tego wyciąg z banku )

  • 6. Data: 2004-11-26 23:42:09
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    (
    > mam na potwierdzenie tego wyciąg z banku )

    generalnie znaczne opoznienia badz brak wyplat moga byc podstawa, ale zlituj
    sie nie o tydzien - nie masz szans

  • 7. Data: 2004-11-27 03:00:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 27 Nov 2004 00:42:09 +0100, "gosc"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >generalnie znaczne opoznienia badz brak wyplat moga byc podstawa, ale zlituj
    >sie nie o tydzien - nie masz szans

    Ciekawe. Masz coś na poparcie swojej oryginalnej tezy?

    Bo Sąd Najwyższy stoi na stanowisku, że terminowe wypłacanie
    wynagrodzenia jest podstawowym obowiązkiem pracodawcy (np.
    2000.04.04wyrokSN I PKN 516/99Pr.Pracy 2000/9/36)
    Spóźnienie się choćby o 1 dzień to już jest nieterminowość i stanowi
    podstawę do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.

  • 8. Data: 2004-11-27 06:23:18
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > Ciekawe. Masz coś na poparcie swojej oryginalnej tezy?
    >
    > Bo Sąd Najwyższy [...]

    tyle, ze znajac "efektywnosc" polskiego sadownictwa wczesniej umowa ulegnie
    samorozwiazaniu niz zainteresowany otrzyma termin pierwszej sprawy w sadzie:)
    wniosek z tego taki, ze poparciem w/w tezy jest praktyka.

    "sad sadem ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie..."

  • 9. Data: 2004-11-27 06:46:20
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    cz3s <c...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Pracuje w firmie od 3 miesiecy. Chce sie zwolnic bo dostalem lepsza
    > propozycje.

    idz na chorobowe

  • 10. Data: 2004-11-27 10:57:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 27 Nov 2004 06:23:18 +0000 (UTC), "mhl999 "
    <m...@g...pl> zakodował:

    >tyle, ze znajac "efektywnosc" polskiego sadownictwa wczesniej umowa ulegnie
    >samorozwiazaniu niz zainteresowany otrzyma termin pierwszej sprawy w sadzie:)
    >wniosek z tego taki, ze poparciem w/w tezy jest praktyka.

    Co to jest samorozwiązanie?

    A opieszałość sądu nie przeszkadza pracownikowi. Jak rozwiąże umowę z
    winy pracodawcy bo "kawa była za słodka" to pracodawca musi wystawić
    takie świadectwo pracy i umowa ulega rozwiązaniu. Dopiero to on w
    sądzie może dochodzić, że rozwiązanie umowy było bezpodstawne.