PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 dni opieki nad dziećmi

  • 1. Data: 2005-06-16 17:32:10
    Temat: 2 dni opieki nad dziećmi
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    Kodeks Pracy
    Art. 188 [Zwolnienie od pracy na opiekę]
    "Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat
    przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na 2 dni, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia."

    Kadrowa w mojej pracy twierdzi, że nie należą mi się 2 dni opieki, gdyż
    powinienem zgłosić na początku roku chęć korzystania z tego uprawnienia. A
    teraz już za późno i te 2 dni mi nie przysługują.
    Z artykułu 188 nie wynika że jest taka konieczność, albo że tylko jedno z
    rodziców ma możliwość korzystania z opieki, a nie np. każde z nich po 1 dniu

    Kto ma rację?

  • 2. Data: 2005-06-17 00:37:16
    Temat: Re: 2 dni opieki nad dziećmi
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jedno z
    > rodziców ma możliwość korzystania z opieki, a nie np. każde z nich

    To kadrowa, przy zatrudnieniu lub po urodzeniu dziecka, powinna dać Ci
    do wypełnienia oświadczenie, czy masz zamiar korzystać z dni wolnych
    na opiekę nad dzieckiem do 14 lat (2 lub po 1 wspólnie z matką
    dziecka) i innych uprawnień dla opiekuna dziecka do lat 4.
    To kadrowa nieprawidłowo prowadzi akta osobowe, skoro nie odebrała od
    Ciebie takiego oświadczenia.
    Przydałaby się tej pani kontrola z PIP, przynajmniej coś by się przy
    tym nauczyła i nie postępowałaby jak pies ogrodnika.
    W takiej sytuacji nawet w grudniu możesz skorzystać z dni wolnych.
    Oświadczenie składa się 1 raz lub w przypadku zmiany zamiaru
    korzystania/niekorzystania z uprawnień.

    wa