PracaGrupypl.praca.dyskusje2 dni opieki nad dziećmi › 2 dni opieki nad dziećmi
    From: "Mirek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: 2 dni opieki nad dziećmi
    Date: Thu, 16 Jun 2005 19:32:10 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@host-62-141-245-152.tomaszow.mm.pl

    Kodeks Pracy
    Art. 188 [Zwolnienie od pracy na opiekę]
    "Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat
    przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na 2 dni, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia."

    Kadrowa w mojej pracy twierdzi, że nie należą mi się 2 dni opieki, gdyż
    powinienem zgłosić na początku roku chęć korzystania z tego uprawnienia. A
    teraz już za późno i te 2 dni mi nie przysługują.
    Z artykułu 188 nie wynika że jest taka konieczność, albo że tylko jedno z
    rodziców ma możliwość korzystania z opieki, a nie np. każde z nich po 1 dniu

    Kto ma rację?