PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/2 etatu a urlop

  • 1. Data: 2003-02-28 09:35:53
    Temat: 1/2 etatu a urlop
    Od: "teresska" <t...@p...gazeta.pl>

    Czy jesli pracownik pracuje w firmie na 1/2 etatu to urlop mu przyslugujacy
    liczymy jak za pelen etat czy dzielimy na polowe? Np przysluguje normalnie
    26 dni to za pol etetu 13 ??
    Z gory dzieki za info

    --
    Pozdr
    teresska

    &#&*&#&*&#&*&#&*&#&*&#&

  • 2. Data: 2003-02-28 10:53:42
    Temat: Re: 1/2 etatu a urlop
    Od: "Dawid" <b...@o...pl>

    Użytkownik "teresska" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przyslugujacy
    > liczymy jak za pelen etat czy dzielimy na polowe? Np przysluguje normalnie

    Jak dla mnie to oczywiste, ze pol etatu to pol urlopu :]

  • 3. Data: 2003-02-28 12:05:00
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > liczymy jak za pelen etat czy dzielimy na polowe? Np przysluguje normalnie

    Tak jak miałaś 26 dni tak bedziesz miała z tym ,że w tych 26 dniach będziesz
    miała 13 dni pracy + 13 dni w które nie pracujesz razem to daje 26 dni pracy.
    Patrz art 154 par.4 i 5 kp wersja 2003 r. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-02-28 13:28:41
    Od: "teresska" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    pracy.
    > Patrz art 154 par.4 i 5 kp wersja 2003 r. Pozdrawiam.

    nie czaje :-) To w urlop trzeb apracowac? :-)
    --
    Pozdr
    teresska

    &#&*&#&*&#&*&#&*&#&*&#&

  • 5. Data: 2003-03-01 00:12:40
    Od: flyer <f...@g...pl>

    s...@p...onet.pl napisał:

    > Tak jak miałaś 26 dni tak bedziesz miała z tym ,że w tych 26 dniach będziesz
    > miała 13 dni pracy + 13 dni w które nie pracujesz razem to daje 26 dni pracy.
    > Patrz art 154 par.4 i 5 kp wersja 2003 r. Pozdrawiam.

    Oj chyba nie - przynajmniej literalnie.

    Po pierwsze proporcje urlopu sa zwiazane z okresami rozliczeniowymi
    (przyjmijmy 1 miesiecznymi) - inaczej ujmujac sa zmienne - w miesiacu z
    wieksza liczba dni wolnych pracownik "traci" wiecej;

    Po drugie - poprawka do poprzedniego mojego postu - podstawa ulamka jest
    5 dniowy tydzien pracy, choc na upartego pracodawca moze stosowac 7
    dniowy - przepis jest niezbyt jasny;

    Po trzecie - nieszczesny polowkowy dzien - za bardzo nie wiadomo co z
    nim robic - jezeli zastosujesz zasade - stalego wskaznika 13/13, to
    biorac urlop w ten dzien pracownik "traci" pelny dzien wolny;

    Po czwarte - swego czasu szukalem w rozporzadzeniu i nieznalazlem, ale
    chyba Ty kiedys informowales, ze dni urlopu zaokragla sie w gore;

    Wniosek: jezeli nawet skorzystam z pieciodniowego tygodnia pracy jako
    podstawy i stosujac zasade zaokraglania kawalkow dni w gore:

    np. grudzien 2003:

    23 dni, bez sobot i niedziel - podstawa proporcji;

    gosciu pracuje - sr, czw, pt - razem dni pracy z pominieciem swiat - 11
    swieta i dni bez pracy - z pominieciem sobot i niedziel - 12

    1 dzien urlopu w grudniu, literalnie wg art 154 oznacza dwa dni
    "zmarnowanego" dodatkowo urlopu (11/23 < 12/23 < (2*11/23) ).

    CBDU.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-03-01 00:21:12
    Od: flyer <f...@g...pl>

    teresska napisał:

> [...]
    > liczymy jak za pelen etat czy dzielimy na polowe? Np przysluguje normalnie

    Zalezy
    - jak pracujesz codziennie polowe czasu - to 26

    - jak 2 dni pelne i jeden niepelny to kicha - art 154 - w skrocie (nie
    jeste, kadrowcem i tworze na potrzebe tego listu) - 3 dni pracy (mam
    pewien problem z tym polowkowym, chyba zeby rozliczac 2 dni wedlug
    jednego szablonu a jeden polowkowy wedlug drugiego, ale to juz wariacje
    na temat) i 4 dni wolnego w wariancie optymistycznym daja 3/7*26 urlopu
    w dni robocze dla Ciebie i 4/7*26 urlopu w dni wolne dla Ciebie (w
    wariancie pesymistycznym wiecej w dni wolne)

    Flyer.