PracaGrupypl.praca.dyskusje1/2 etatu a urlop › Re: 1/2 etatu a urlop
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1/2 etatu a urlop
    Date: Sat, 01 Mar 2003 01:12:40 +0100

    s...@p...onet.pl napisał:

    > Tak jak miałaś 26 dni tak bedziesz miała z tym ,że w tych 26 dniach będziesz
    > miała 13 dni pracy + 13 dni w które nie pracujesz razem to daje 26 dni pracy.
    > Patrz art 154 par.4 i 5 kp wersja 2003 r. Pozdrawiam.

    Oj chyba nie - przynajmniej literalnie.

    Po pierwsze proporcje urlopu sa zwiazane z okresami rozliczeniowymi
    (przyjmijmy 1 miesiecznymi) - inaczej ujmujac sa zmienne - w miesiacu z
    wieksza liczba dni wolnych pracownik "traci" wiecej;

    Po drugie - poprawka do poprzedniego mojego postu - podstawa ulamka jest
    5 dniowy tydzien pracy, choc na upartego pracodawca moze stosowac 7
    dniowy - przepis jest niezbyt jasny;

    Po trzecie - nieszczesny polowkowy dzien - za bardzo nie wiadomo co z
    nim robic - jezeli zastosujesz zasade - stalego wskaznika 13/13, to
    biorac urlop w ten dzien pracownik "traci" pelny dzien wolny;

    Po czwarte - swego czasu szukalem w rozporzadzeniu i nieznalazlem, ale
    chyba Ty kiedys informowales, ze dni urlopu zaokragla sie w gore;

    Wniosek: jezeli nawet skorzystam z pieciodniowego tygodnia pracy jako
    podstawy i stosujac zasade zaokraglania kawalkow dni w gore:

    np. grudzien 2003:

    23 dni, bez sobot i niedziel - podstawa proporcji;

    gosciu pracuje - sr, czw, pt - razem dni pracy z pominieciem swiat - 11
    swieta i dni bez pracy - z pominieciem sobot i niedziel - 12

    1 dzien urlopu w grudniu, literalnie wg art 154 oznacza dwa dni
    "zmarnowanego" dodatkowo urlopu (11/23 < 12/23 < (2*11/23) ).

    CBDU.

    Flyer