PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymiar urlopu

  • 1. Data: 2003-02-28 09:23:36
    Temat: wymiar urlopu
    Od: "news.mcnet.pl" <m...@p...com.pl>

    Witam

    w marcu 2002 skonczylem studia
    pracuje od kwietnia 2002 (umowa na czas nieokreslony)
    pracodawca twierdzi ze w roku 2003 mam 20 dni urlopu

    a co sie stalo z 10 dniami przyslugujacymi za rok 2002 (ponad polowa roku
    przepracowana w 2002)

    kto tu ma racje

    dzieki za pomoc
    Marcin

  • 2. Data: 2003-02-28 12:27:54
    Temat: Re: wymiar urlopu
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pracodawca twierdzi ze w roku 2003 mam 20 dni urlopu
    >
    > a co sie stalo z 10 dniami przyslugujacymi za rok 2002 (ponad polowa roku

    Witam
    Pracodawca ma rację.
    Jest to Twoja pierwsza praca a więc 10 dni należało Ci się po przepracowaniu 6
    miesięcy tj we wrześnu 2002 a cały urlop należy Ci się po przepracowaniu
    pełnego roku a więc w marcu tego roku tj 20 dni i jest to Twój urlop, który
    możesz wykorzystać do końca 2003 r. ale tylko te 20 dni.Dopiero w roku 2004
    będziesz od stycznia miał 20 dni a od kwietnia , jeżeli dobrze liczę wymiar
    urlopu Ci się zwiększy o następne 6 dni(studia 8 lat + 2 lata pracy = 26 dni
    urlopu ).
    To nie jest tylko Twój ból, to ból wszystkich którzy rozpoczynają pierwszą
    pracę w ciągu roku ( z wyjątkiem m. stycznia ). Pozdrawiam.