PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwrot ubrania służbowego

  • 1. Data: 2006-11-13 01:08:42
    Temat: zwrot ubrania służbowego
    Od: "pawel jab" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Niedawno zwolniłem sie z pracy za porozumieniem stron . Czy były pracodawca
    może żądać pieniędzy za ubranie służbowe, nie chce jej zwrotu. Ja wolał bym ją
    oddać, nie jest mi do niczego potrzebna.

  • 2. Data: 2006-11-13 06:44:59
    Temat: Re: zwrot ubrania służbowego
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    pawel jab wrote:

> [...]
    > może żądać pieniędzy za ubranie służbowe, nie chce jej zwrotu. Ja wolał bym ją
    > oddać, nie jest mi do niczego potrzebna.

    a do czego niby Twoje ubranko mialoby byc potrzebne pracodawcy?

  • 3. Data: 2006-11-13 07:40:49
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

    mi tez nie jest potrzebne

  • 4. Data: 2006-11-13 08:04:28
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > mi tez nie jest potrzebne
    to wywal :)

    a poważniej - pracodawca zafundował ci ubranie robocze. Z jednej strony ma
    rację chcąc odzyskać swoja inwestycję, z drugiej zozumiałe ze tobie to wisi
    co on zainwestował, bo po prostu przestało ci byc po drodze z tym
    pracodawcą.

    Na jakie przepisy powołuje sie twój (opuszczany) pracodawca? Bo jezeli np.
    jest jakis zapis w regulaminie, a ty go podpisałes to wiesz co w nim jest, a
    więc my ci nie podpowiemy.

    Zacznijmy wiec od poczatku, na jakie przepisy powołuje sie twój pracodawca?

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 5. Data: 2006-11-13 09:06:47
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 07:44:59 +0100, MarcinF napisał(a):

    > a do czego niby Twoje ubranko mialoby byc potrzebne pracodawcy?

    Dla innego pracownika? Pozatym ubranie robocze jest chyba wlasnoscia firmy
    --
    marcin

  • 6. Data: 2006-11-13 10:09:17
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 13 lis o godzinie 07:44, na pl.praca.dyskusje, MarcinF napisał(a):

    > a do czego niby Twoje ubranko mialoby byc potrzebne pracodawcy?

    I wystawi rachunek oraz odliczy "amortyzację" tego wdzianka - rozumiem?

    --
    Herbi
    13-11-2006 11:09:15

  • 7. Data: 2006-11-13 10:33:11
    Od: "pawel j" <p...@g...pl>

    > I wystawi rachunek oraz odliczy "amortyzację" tego wdzianka - rozumiem?
    Dokładnie tak. Mam wpłacic na kp po odliczeniu amortyzacji

  • 8. Data: 2006-11-13 11:16:36
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "pawel j" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie tak. Mam wpłacic na kp po odliczeniu amortyzacji

    To w czym wy sluzbowo chodzicie, ze w srodki trwale to zaliczaja?

    sz.

  • 9. Data: 2006-11-13 11:26:07
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "pawel jab" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bym ją
    > oddać, nie jest mi do niczego potrzebna.

    Zgodnie z przepisem art. 237 (8) par. 2 Kodeksu pracy odzież robocza stanowi
    własność pracodawcy. Tak więc w razie rozwiązania stosunku pracy masz
    obowiązek zwrotu otrzymanej odzieży. Nie masz obowiązku zapłaty. Możesz się
    zgodzić na propozycje pracodawcy ale nie musisz.

    Pozdrawiam.

    Michał

  • 10. Data: 2006-11-13 12:11:21
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał(a):
    > Użytkownik "pawel j" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To w czym wy sluzbowo chodzicie, ze w srodki trwale to zaliczaja?
    > sz.

    w kombinezonie suchym do nurkowania glebinowego?

    Piotr Żebrowski