PracaGrupypl.praca.dyskusje › Łączenie pełnego etatu nauczyciela z pełnym etatem urzędniczym

  • 1. Data: 2006-11-12 12:58:12
    Temat: Łączenie pełnego etatu nauczyciela z pełnym etatem urzędniczym
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    Witam
    Proszę o radę w następującej sytuacji:
    Jestem nauczycielem zatrudnionym na pełnym etacie wraz zgodzinami
    nadliczbowymi. Łącznie są to 24 jednostki dydaktyczne w tygodniu.

    Wystartowałem w konkursie na stanowisko urzędnicze: referent ds.
    komputeryzacji w szkole w której jestem zatrudniony i wygrałem go.

    Dyrektor ma obawy związane z art. 132 Kodeksu Pracy paragraf 1:
    "Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo, do co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku".
    Część urzędników i on również błędnie przyjmuje za czas pracy nauczyciela
    pełne 40 godzin co w połączeniu z 40 godzinami na drugim etacie
    urzędniczym (system zadaniowego czasu pracy) daje 80 godzin tygodniowo i
    łamie przytoczony fragment KP.

    Ja sobie liczę mój tydzień pracy tak:
    24 lekcje * 45 minut = 18 godzin zegarowych tygodniowo

    18 godzin + 40 godzin urzędniczych (System zadaniowego czasu pracy) = 58
    godzin tygodniowo

    Wychodzi 11,6 godziny dziennie (licząc czas pracy od poniedziałku do
    piątku).
    Dodajemy teraz prace dodatkowe jako nauczyciel których się nie rozlicza, nie
    ewidencjonuje i które zależą indywidualnie od osoby i sytuacji: godzina
    dziennie na przygotowanie do zajęć i powiedzmy ok. 10 godzin na czynności
    okołoszkolne w sobotę.

    Według tej interpretacji wszystko niby jest w porządku.
    Doradźcie mi czy faktycznie szef może obawiać się PIP w sytuacji gdy
    podpisze ze mną drugą umowę o pracę na cały etat?
    Rozumiem brak takiej możliwości w przypadku "normalnych" dwóch etatów, ale
    czas pracy nauczyciela to zupełnie inna bardzo specyficzna sytuacja
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-11-12 13:32:39
    Od: u...@g...pl

    Ooo, pierwszy nauczyciel który chce udowodnic że pracuje tylko
    18h/tygodniowo
    To tylko żart oczywiście ;-)

  • 3. Data: 2006-11-12 13:40:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Ooo, pierwszy nauczyciel który chce udowodnic że pracuje tylko
    > 18h/tygodniowo

    hm.. a nie lepiej zamiast drugiego etatu - umowę zlecenie? Wtedy czas
    pracy KP nie ma zastosowania, składki zus i tak są odprowadzane, masz
    dodatkowy kup... no jedynie urlopu byś nie miał płatnego.. chociaż to
    też mozna w uz zawrzeć.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-11-12 14:52:23
    Od: "kasia" <B...@...pl>

> [...]
    > pracy KP nie ma zastosowania, składki zus i tak są odprowadzane, masz
    > dodatkowy kup... no jedynie urlopu byś nie miał płatnego.. chociaż to

    To budzetówka, a nie prywatna firma. Tam takie rzeczy nie przechodzą.
    A jezeli przechodzą to funkcjonują bardzo krótko.
    Z wielu względów.

  • 5. Data: 2006-11-12 14:56:28
    Od: "Maciej W." <maciej@no_spam.pl>

    > To budzetówka, a nie prywatna firma. Tam takie rzeczy nie przechodzą.
    Szef woli wynająć jakąś tam firmę niż zatrudnić mnie na umowę zlecenie. Nie
    wiem dlaczego.

    > A jezeli przechodzą to funkcjonują bardzo krótko.
    > Z wielu względów.
    No właśnie tych względów nie rozumiem :(
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2006-11-13 18:50:08
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Nov 2006 15:52:23 +0100, kasia napisał(a):

    > To budzetówka, a nie prywatna firma. Tam takie rzeczy nie przechodzą.
    > A jezeli przechodzą to funkcjonują bardzo krótko.
    > Z wielu względów.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem...
    W US-ie w ktorym mam nieszczescie pracowac, zatrudniali ludzi masowo na
    zlecenia. Teraz porezygnowali i nie chca pracowac za 5zl/h wiec juz tych
    zlecen praktycznie nie ma, ale do niedawna byly.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net