PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymiar nadgodzin

  • 1. Data: 2004-02-03 00:05:05
    Temat: wymiar nadgodzin
    Od: "Wilbert" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od tego roku mój pracodawca zawarł w regulaminie pracy zapis, że rocznie
    można przepracować do 416! nadgodzin. Powołuje się przy tym na § 21. KP ("W
    układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w umowie o pracę,
    jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest
    obowiązany do ustalenia regulaminu pracy, można ustalić inną liczbę godzin
    nadliczbowych w roku kalendarzowym niż określona w § 2. W takim przypadku
    czas pracy, z uwzględnieniem pracy w godzinach nadliczbowych, nie może
    przekroczyć przeciętnie 48 godzin tygodniowo w przyjętym okresie
    rozliczeniowym.")
    Przeszukałem archiwum i w podobnym wątku z zeszłego roku (chodziło o 400
    nadgodzin) padła odpowiedz, że pracodawca nie może ustalić takiego wymiaru
    nadgodzin. Jeśli to prawda to chiałbym prosić o wskazanie konkretnego
    przepisu z KP.

    Z góry wielkie dzięki za pomoc

    Pozdrawiam

    Wilbert

  • 2. Data: 2004-02-03 08:50:17
    Temat: Re: wymiar nadgodzin
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > można przepracować do 416! nadgodzin. Powołuje się przy tym na § 21. KP
    > padła odpowiedz, że pracodawca nie może ustalić takiego wymiaru

    jak najbardziej może, ale Ty sie tym martwisz, czy cieszysz się z tego ?

    Paweł

  • 3. Data: 2004-02-03 10:28:56
    Od: "Wilbert" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jak najbardziej może, ale Ty sie tym martwisz, czy cieszysz się z tego ?
    >
    > Paweł

    dociekam prawdy:)
    mnie to akurat nie dotyczy bo mam nienormowany czas pracy, ale jeśli tak
    mażna to znaczy że praktycznie każdy tydzień ma 6 a nie 5 dni pracy. I po co
    w takim razie w KP jest limit 150 godzin, jeśli każdy pracodawca może to
    obejść?

    Wilbert

  • 4. Data: 2004-02-03 13:05:53
    Od: w...@p...onet.pl

    > dociekam prawdy:)
    > mnie to akurat nie dotyczy bo mam nienormowany czas pracy,

    nie ma czegoś takiego

> [...]
    > w takim razie w KP jest limit 150 godzin, jeśli każdy pracodawca może to

    ja nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy w szósty dzień tygodnia, skoro
    mi płacą za to extra pieniądze. Poza ty to nie jest żadne obchodzenie przepisów
    tylko ich stosowanie.

    Paweł

  • 5. Data: 2004-02-03 23:03:02
    Od: "Wilbert" <w...@p...onet.pl>

    > nie ma czegoś takiego

    wiem ze w KP nie ma takiego określenia, chodzi o to że nie przysługuje mi
    zapłata za pracę poza normalnymi godzinami pracy (w myśl art. 151 KP)

    > ja nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy w szósty dzień tygodnia,
    skoro
    > mi płacą za to extra pieniądze.

    Jakbym miał pracować w każdym tygodniu 6 dni to bym miał coś przeciwko. Po
    pierwsze to by znaczyło że zarządzanie firmą szwankuje. Po drugie wole ten
    dzien spedzic z rodzina. Ale to kwestia indywidualnego wyboru.

    Wilbert