PracaGrupypl.praca.dyskusje › wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"

  • 71. Data: 2010-08-06 06:28:14
    Temat: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał

    > Dla pracownika ważne jest RMUA, PIT-11 i kasa oczywiście :-)
    > Zakładając że przyszli pracodawcy mnie znają, wiedzą co potrafię, nie
    > mają potrzeby nawet oglądania CV. Do tej pory żaden tego nie robił nawet
    > jak to ja szukałem roboty (rozmowa, sprawdzenie umiejętności i do boju)

    Ale to nie zmienia faktu, że poprzedni pracodawca ma_obowiązek_wystawić Ci
    świadectwo pracy.
    Co Ty z nim zrobisz i czy przyszły pracodawca będzie go od Ciebie
    oczekiwał, to już zupełnie inna sprawa.

    "Fajne" firmy zaliczasz, nie powiem ;-)
    Obyś teraz trafił na coś normalnego.

    Pozdrawiam
    K.

  • 72. Data: 2010-08-06 06:29:30
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > (pomijam kwestie dokumentowania stażu dla potrzeb np wymiaru urlopu)

    Pisze, że przyszły pracodawca go zna, więc pewnie uwierzy na słowo, że w
    poprzedniej firmie nie brał ani jednego dnia urlopu ;-)

    Pozdr.
    K.

  • 73. Data: 2010-08-06 06:33:54
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał

    > Jeśli firma istnieje, a nowy pracodawca poprosi o ś.p., czy były
    > pracodawca ma obowiązek takowe wystawić, i w jakim terminie?

    Ma obowiązek wystawić je najwcześniej z datą rozwiązania umowy i dostarczyć
    pracownikowi w ciągu 7 dni od daty wystawienia.

    Pozdr.

  • 74. Data: 2010-08-06 06:48:58
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <i3ga4o$3bt$1@news.onet.pl> Krzysztof napisal(a):

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Pisze, że przyszły pracodawca go zna, więc pewnie uwierzy na słowo, że w
    > poprzedniej firmie nie brał ani jednego dnia urlopu ;-)

    Przecież urlop nie przenosi się między pracodawcami.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 75. Data: 2010-08-06 06:51:07
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Pisze, że przyszły pracodawca go zna, więc pewnie uwierzy na słowo, że w
    > poprzedniej firmie nie brał ani jednego dnia urlopu ;-)

    Jakoś tak się składa, że zawsze się rozliczaliśmy z urlopu. Ani ja ani
    pracodawcy nie widzieli powodu żeby było inaczej. Przepisy przepisami a
    życie...

  • 76. Data: 2010-08-06 07:00:44
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof pisze:

    > "Fajne" firmy zaliczasz, nie powiem ;-)
    > Obyś teraz trafił na coś normalnego.

    E tam nie jest tak źle. :-) Jedna mi się trafiła fajna tylko niepłacąca.
    Druga nie chce takiego "skarbu" wypuścić.:-)
    Przez 10 lat teraz będzie czwarta. Chyba rekordów nie pobiłem :-)
    Czasy się zmieniają to i ja postanowiłem nie siedzieć na tyłku i
    narzekać. Jak widać ma to i swoje minusy ale i tak się opłacało.

  • 77. Data: 2010-08-06 07:05:32
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Ma obowiązek wystawić je najwcześniej z datą rozwiązania umowy i
    > dostarczyć pracownikowi w ciągu 7 dni od daty wystawienia.

    Hm... no to tylko do wymiaru urlopu by było potrzebne.
    Mam już kilka świadectw pracy i ukończenia szkoły i ten temat mam
    udokumentowany. :-)

  • 78. Data: 2010-08-06 07:14:49
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Piotr M Kuć" <k...@n...invalid> napisał

    > Przecież urlop nie przenosi się między pracodawcami.

    Formalnie się nie przenosi, ale chodziło mi raczej o kwestie natury
    moralnej ;-)

    Pozdrawiam
    K.

  • 79. Data: 2010-08-06 07:15:21
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w

    > Jakoś tak się składa, że zawsze się rozliczaliśmy z urlopu.

    Przecież żartuję :)

    Pozdrawiam
    K.

  • 80. Data: 2010-08-06 07:27:16
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Przecież żartuję :)

    Nie jestem na czasie ale było coś takiego w przepisach?