PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2004-05-28 17:23:18
    Temat: własna działalność gospodarcza
    Od: "Janek" <d...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Mam pytanie - dziekuję za pomoc:
    Jakie czynności należy wykonać w celu rozpoczęcia działaności gospodarczej
    (przez informatyka: tworzenie aplikacji na zamówienie, udział w projektach,
    itp.).
    W jakich przypadkach wystarczy zawarcie umowy o dzieło?
    Dziękuję uprzejmie.

    J.

  • 2. Data: 2004-05-30 09:36:56
    Temat: Re: własna działalność gospodarcza
    Od: "Avenger" <avenger666@ s i l e s i a n e t. pl>

    Użytkownik "Janek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    projektach,
    > itp.).
    > W jakich przypadkach wystarczy zawarcie umowy o dzieło?

    To zalezy od Ciebie. Mozesz zalozyc sobie normalna firme ... wystawiac
    faktury za zreazlizowane uslugi lub pracowac na umowe o dzielo. Musisz
    zdecydowac czy chcesz pracowac na przyszla emeryture, gdyz umowy o dzielo
    nie sa objete obowiazkowym ubezpieczeniem spolecznym. Jesli Twoja
    dzialalnosc przyniesie Ci spore dochody to mozesz sobie zalozyc firme i
    placic wszystkie skladki, oczywiscie tylko w przypadku gdy nie jestes
    nigdzie indziej zatrudniony. Jesli ktos inny odprowadza za Ciebie skladki to
    jak na razie (nie wiem jak to bedzie za jakis czas) jestes zwolniony z
    placenia skladek na spoleczne (placisz tylko ubezpieczenie zdrowotne).
    Skalkuluj co najbardziej Ci sie oplaci.

    Ave