PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie a urlop

  • 1. Data: 2004-03-04 13:13:27
    Temat: umowa zlecenie a urlop
    Od: "Natka" <n...@p...onet.pl>

    Witam:) mam duzy problem.. przez rok pracowałam w firmie na umowe zlecenie,
    ale mialamobiecaną prace na etacie jak się zmienią warunki.. przez tem czas
    szef mówił mi ze przysługuje mi urlop jak normalnemu pracownikowi..
    wykorzystałam tylko kilka dni..Wreszcie dostałam upragnioną umowe o prace na
    czas nieokreślony.. i po 2 miesiacach wymówienie... i teraz mam problem...
    dostałam ekwiwalent tylko za urlop z okresu umowy o prace( choc na poczatku
    wypowiedzenia szef się zarzekał ze za cały okres pracy dostane)
    moje pytanie brzmi.. czy według prawa należy mi się jakiś ekwiwalent za czas
    umowy zlecenia czy nie??
    poradzcie co robić bo szkoda mi około 20 dni urlopu...

  • 3. Data: 2004-03-04 19:20:31
    Temat: Re: umowa zlecenie a urlop
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > umowy zlecenia czy nie??
    > poradzcie co robić bo szkoda mi około 20 dni urlopu...

    Umowa zlecenie jest umową cywilno - prawną i zawierając ją nie należy Ci się
    żaden urlop a tym samym ekwiwalent, a to co zrobił Twój szef dając Ci kilka dni
    urlopu to jego sprawa.Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-03-04 19:20:31
    Od: s...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2004-03-04 20:49:48
    Od: "Natka" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    się
    > żaden urlop a tym samym ekwiwalent, a to co zrobił Twój szef dając Ci

    Dzięki... szkoda ze tak wyszło...:(
    a czy można by było zwrócić się do sądu o ustalenie stosunku prawnego , czy
    to była umowa zlecenie czy umowa o prace?? bo codziennie musiałam o 8 rano
    podpisywać listę obecności i siedzieć w firmie do 16...

  • 5. Data: 2004-03-04 20:49:48
    Od: "Natka" <n...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2004-03-05 15:37:13
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Natka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (...)
> [...]
    rano
    > podpisywać listę obecności i siedzieć w firmie do 16...

    Jeżeli jeszcze przez te 8 godzin dziennie wykonywałaś polecenia
    przełożonego, to z ustaleniem stosunku pracy nie powinno być kłopotu.
    Ale trzeba dobrze sformułować pozew do sądu pracy:
    1) o ustalenie stosunku pracy w okresie, gdy była zawarta umowa
    zlecenie,
    2) o wypłatę ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy,
    3) o wydanie odpowiedniego świadectwa pracy,
    a może jeszcze o coś, co przysługiwało pracownikom zatrudnionym na
    podstawie umowy o pracę.

    O pomoc w przygotowaniu pozwu można zwrócić się do PIP. Sprawa w sądzie
    pracy będzie trochę trwać.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-03-05 16:46:40
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > to była umowa zlecenie czy umowa o prace?? bo codziennie musiałam o 8  rano
    > podpisywać listę obecności i siedzieć w firmie do 16...

    T A K możesz zwrócić się do Sądu Pracy i jezeli Sąd zdecyduje że pracowałaś na
    umowę o pracę to i otrzymasz ekwiwalent.Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2004-03-06 21:57:45
    Od: "Natka" <n...@p...onet.pl>

    > Jeżeli jeszcze przez te 8 godzin dziennie wykonywałaś polecenia
    > przełożonego, to z ustaleniem stosunku pracy nie powinno być kłopotu.

    tak właśnie było.. nawet kawe musiałam podawaćjego gościom mimo ze jestem
    księgową..;(

> [...]
    > podstawie umowy o pracę.
    >
    > O pomoc w przygotowaniu pozwu można zwrócić się do PIP. Sprawa w sądzie

    Dzięki.. jeszcze tylko małe pytanko.. ile mam na to czasu??:)

  • 9. Data: 2004-03-06 23:56:01
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Natka" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > Dzięki.. jeszcze tylko małe pytanko.. ile mam na to czasu??:)

    Najlepiej jak najszybciej poprosić PIP o pomoc w złożeniu pozwu,
    ponieważ postępowanie w sądzie pracy trochę potrwa (co najmniej pół
    roku, a nawet kilka lat).
    Z umowy o pracę można dochodzić należności do 3 lat wstecz, z umowy
    zlecenia (?prawdopodobnie do 2 lat).

    Pozdrawiam

    wa

  • 10. Data: 2004-03-07 22:14:56
    Od: "Natka" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > roku, a nawet kilka lat).
    > Z umowy o pracę można dochodzić należności do 3 lat wstecz, z umowy

    jeszcze raz dziekuję za pomoc:)

    pozdrawiam