PracaGrupypl.praca.dyskusjeszkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy › szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy
    From: "pasjonat" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy
    Date: Sun, 24 Aug 2003 19:30:04 +0200

    Mam dosc niewesola sytuacje. Moja firma wymyslila sobie, ze wysle mnie na
    szkolenie, ktore moim zdaniem jest warte naprawde niewiele, natomiast sama
    cena jest ogromna.

    Oczywiscie czemu nie, na szkolonko moglbym popedzic, tyle, ze... mam
    podpisac cyfrograf na 3 lata. Nie chce sie zgodzic, wiec mi powiedziano -
    albo jedziesz i podpisujesz, albo ci podziekujemy.

    Jak sobie radzic z taka sytuacja? O szkoleniach bylo juz wiele ale po
    przejrzeniu archiwum mam nastepujace wrazenia:

    1) uczestnictwa w szkoleniu odmowic nie moge
    2) skoro szkolenie jest potrzebne firmie, to cyrograf nie jest w zgodzie z
    prawem

    czy sie myle czy nie?

    i tak przy okazji - rozumiem, ze jak szkolenie trwa dzien czy dwa to no
    problem, ale jesli trwa np. tydzien, czy dwa to moze juz mocno zniweczyc
    prywatne plany, czy takie wyslanie na szkolenie nie powinno wiazac sie od
    strony prawnej z jakas zgoda pracownika? (tu pytam raczej teoretycznie, bo
    akurat spokojnie moge pedzic nawet na dlugie szkolenie, mnie to nie
    przeszkadza, tylko ten cyrograf...)

    czy pracodawca moze taka sytuacje jak odmowa podpisania cyrografu
    potraktowac jako powod do zwolnienia?

    dzieki