PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż i godziny nadliczbowe

  • 1. Data: 2006-02-02 08:34:12
    Temat: staż i godziny nadliczbowe
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,

    znajoma od stycznia jest stażystką w jednej z firm w małopolskim i co chwile
    musi zostawać dłużej w pracy bo albo szef ma spotkanie i musi zostać
    (sekretarka), albo jest jakaś prezentacja czy spotkanie i również musi
    zostać by potem posprzatać sale. Znajoma boi sie sprzeciewić bo jedna osoba
    już się postawiła i wyleciała. Przez to czas pracy koleżanki raz wyniósł
    nawet 11godzin a 9-10 godzin to norma. Dodatkowo sekretarka została
    zwolniona i stazystka ja zastępuje - w koncu to darmowy pracownik! Czy
    szefostwo moze tak postępować w stosunku do stażysty - któego nota bene ma
    za darmo.

    Wydaje mi sie, ze nie powinno tak być.

  • 2. Data: 2006-02-02 08:51:28
    Temat: Re: staż i godziny nadliczbowe
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu uciu porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > zwolniona i stazystka ja zastępuje - w koncu to darmowy pracownik! Czy
    > szefostwo moze tak postępować w stosunku do stażysty - któego nota bene ma
    Nie moze. Ale skoro kolezanka nie chce sie postawic to jedyny sposob
    jaki mi przychodzi do glowy to Panstwowa Inspekcja Pracy
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-02-02 17:42:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    stażystka w czasie stażu ma się uczyć i zdobywać doświadczenie pod
    kierunkiem wyznaczonego pracownika na określonym stanowisku, a nie
    zastępować sekretarkę podczas jej nieobecności.
    Właściel firmy nie jest dla stażystki pracodawcą, powinna to sobie
    uświadomić. Stażystka nie musi o nic prosić właściciela firmy, np. aby
    skorzystać z przysługujących jej 2 dni wolnych za każdy miesiąc stażu,
    nie musi uzgadniać terminu z właścicielem, wystarczy, że go
    poinformuje, że jutro i pojutrze wykorzysta wolne dni i z tego powodu
    nie będzie obecna w firmie.
    O opisanej sytuacji w firmie stażystka powinna poinformować PUP, przez
    który została skierowana. To PUP jest dla niej zwierzchnikiem i po
    wszelkie informacje tam powinna się udać. Praca w godzinach
    nadliczbowych na stażu jest niedopuszczalna.
    Na zatrudnienie po zakończeniu stażu w takiej firmie nie ma co liczyć,
    skoro już w czasie stażu ten "pracodawca" spowodował, że stażystka
    "wyleciała".

    wa