PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop

  • 1. Data: 2003-06-26 13:01:45
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam taki problem: chcę rozwiązać umowę o pracę z moim dotychczasowym pracodawcą.
    Jest to umowa na czas określony 0d 01.04.2003 do 30.09.2003, czyli równo 6
    miesięcy.
    W firmie pracuję od 02.01.2003 czyli 6 miesięcy pracy minie mi 2go lipca
    (wliczam poprzednią umowę na okres próbny).
    W umowie mam zawartą klauzulę o możliwości rozwiązania umowy przez jedną ze
    stron z dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    I teraz tak: jeżeli zechcę zerwać ją z z 2-tygodniowym wypowiedzeniem, to czas
    pracy przekroczy 6 miesięcy i pracodawca będzie zobowiązany udzielić mi urlopu
    w wymiarze 10 dni, który wypełni całkowicie okres wypowiedzenia.

    Druga ewentualność to rozwiązanie umowy za porozumieniem stron - jakie to
    niesie konsekwencje? Czy wtedy też należy mi się urlop?

    Kolejna moja wątpliwość jest taka: jeżeli zerwę stosunek pracy z moim obecnym
    pracodawcą przed upływem 6 miesięcy, to co się dzieje z moim urlopem?
    Czy po zatrudnieniu u następnego pracodawcy będę musiał pracować znowu 6
    miesięcy żeby uzyskać prawo do jakiegokolwiek urlopu?

    Czy w takiej sytuacji te 10 dni urlopu, które moge mieć teraz, pójdzie w piach?

    Proszę o szybką odpowiedź bo muszę zaraz zadzwonić do szefa i się z nim dogadać.

    Pozdro
    Tomek