PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy o dzielo

  • 1. Data: 2007-07-16 10:02:15
    Temat: rozwiazanie umowy o dzielo
    Od: g...@g...com

    witam,
    mam pytanie odnosnie konsekwencji rozwiazania umowy o dzielo -
    podpisalem z pewna firma taka umowe na wykonanie oprogramowania, przy
    czym wymienione w umowie dzielo jest zdefiniowanie bardzo ogolnikowo,
    jako "modul oprogramowania wykonany w jezyku C". Termin wykonania to
    koniec wrzesnia. Na rozmowie z pracodawca ustalilismy ze bede pracowal
    normalnie w siedzibie firmy 8h dziennie poczawszy od nastepnego
    miesiaca.
    W zwiazku z tym, ze znalazlem lepsza prace chciabym rozwiazac ta umowe
    - obawiam sie ejdnak konsekwencji, jak to jest z nimi?

  • 2. Data: 2007-07-16 22:13:51
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o dzielo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@g...com wrote:
    > witam,
    > mam pytanie odnosnie konsekwencji rozwiazania umowy o dzielo -

    KC -> umowa o dzieło.

    > podpisalem z pewna firma taka umowe na wykonanie oprogramowania, przy
    > czym wymienione w umowie dzielo jest zdefiniowanie bardzo ogolnikowo,
    > jako "modul oprogramowania wykonany w jezyku C". Termin wykonania to

    Żadnych ustaleń, jak ten moduł ma wyglądać i co robić? To napisz mu
    moduł klasy "hello world" i zażądaj zapłaty ;->

    Albo, jeśli chcesz być bardzo porządny, zażądaj np. dostarczenia
    szczegółowej specyfikacji tego modułu w jakimś określonym terminie, po
    czym powołaj się na Art.640KC i odstąp od umowy, jeśli specyfikacji nie
    dostarczy. Ustawa nie precyzuje terminu, więc IMHO może to być np. jeden
    dzień ;)

    > koniec wrzesnia. Na rozmowie z pracodawca ustalilismy ze bede pracowal
    > normalnie w siedzibie firmy 8h dziennie poczawszy od nastepnego
    > miesiaca.

    To nie jest to umowa o dzieło, tylko umowa o pracę.

    Czy pracodawca chce mieć problemy z inspekcją pracy, urzędem skarbowym i
    ZUSem? Czy może woli zapomnieć o tej umowie? ;->