PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza umowa o prace a urlop

  • 1. Data: 2007-05-29 07:32:26
    Temat: pierwsza umowa o prace a urlop
    Od: kris <k...@g...com>

    Witam,

    Przejrzenie archiwum nie rozwialo wszystkich moich watpliwosci co po
    ponizszego konkretnego przypadku...
    a wiec ukonczone studia wyzsze (5 letnie), potem przez okolo 1,5 roku
    roznego rodzaju aktywnosci jak wolontariat (1 rok), staz z urzedu
    pracy (6 m-ce) i umowa o dzielo (1 miesiac). Natomiast od czerwca
    pierwsza umowa o prace (okres probny na 3 m-ce). Jak w tej sytuacji
    wyglada sprawa urlopu? Od kiedy przysluguje i w jakiej wysokosci?
    Z gory dziekuje za rozwianie moich watpliwosci

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2007-05-29 10:47:12
    Temat: Re: pierwsza umowa o prace a urlop
    Od: kris <k...@g...com>

    On 29 Maj, 09:32, kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > wyglada sprawa urlopu? Od kiedy przysluguje i w jakiej wysokosci?
    > Z gory dziekuje za rozwianie moich watpliwosci

    Moze sprecyzuje swoje watpliwosci:) Wg kodeksu pracy w tej sytuacji
    porzysluguje 20 dni urlopu w roku ale nadal nie jestem pewien:
    - ja jakim okresie w tym przypadku przysluguje urlop wypoczynkowy? po
    miesiacu czy od razu?
    - czy ilosc dni urlopu jest naliczana z uplywem kazdego miesiaca
    prtacy w wymiarze 1/12 urlopu przyslugujacego po przepracowaniu roku?
    czy tez od razu po miesiacu mozna wziasc cale 20 dni?
    - jak wyglada sprawa urlopu na zadanie? mozna brac juz w pierwszym
    miesiacu pracy czy dopiero w drugim?

    Pozdrawiam
    Kris

  • 3. Data: 2007-05-29 15:11:21
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    kris nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > porzysluguje 20 dni urlopu w roku ale nadal nie jestem pewien:
    > - ja jakim okresie w tym przypadku przysluguje urlop wypoczynkowy? po

    Po miesiącu. Od roku 2008 masz urlop z góry.

    > - czy ilosc dni urlopu jest naliczana z uplywem kazdego miesiaca
    > prtacy w wymiarze 1/12 urlopu przyslugujacego po przepracowaniu roku?
    > czy tez od razu po miesiacu mozna wziasc cale 20 dni?

    Nie całe 20 dni. Proporcjonalnie do czasu trwania umowy. Czyli jak masz
    umowę na 3 mies to 3*20/12. Oczywiście w Twoim przypadku masz urlop
    naliczany po każdym miesiącu czyli po 1 masz 1*20/12, po drugim jak nie
    wykorzystasz masz 2*20/12, po trzecim 3*20/12.

    > - jak wyglada sprawa urlopu na zadanie? mozna brac juz w pierwszym
    > miesiacu pracy czy dopiero w drugim?

    Możesz brać dopiero jak nabędziesz prawo do urlopu czyli w drugim. Urlop na
    żądanie jest w ramach zwykłego urlopu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-05-29 15:14:00
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    kris nabazgrolił na ekranie:
    > Przejrzenie archiwum nie rozwialo wszystkich moich watpliwosci co po
    > ponizszego konkretnego przypadku...
    > a wiec ukonczone studia wyzsze (5 letnie),

    Studia się liczą jako 8 lat.

    > potem przez okolo 1,5 roku
    > roznego rodzaju aktywnosci jak wolontariat (1 rok),

    Nie jestem pewna, ale imo nie liczy się.

    > staz z urzedu
    > pracy (6 m-ce)

    Liczy się do ustalenia wymiaru urlopu, ale nie do okresu od którego zależy
    nabycie urlopu.

    > i umowa o dzielo (1 miesiac).

    Nie liczy się.

    Czyli twój staż pracy na podstawie którego będzie naliczany wymiar urlopu
    wynosi 8 lat i 6 miesięcy.