PracaGrupypl.praca.dyskusje › opinie o pracy w UK - opieka osób starszych

  • 1. Data: 2006-06-18 09:41:55
    Temat: opinie o pracy w UK - opieka osób starszych
    Od: "hiobe0" <h...@o...pl>

    Jestem bardzo ciekawa opinii grupowiczów na temat pracy w UK jako opieka do
    osób starszych w domach opieki. Czy macie jakieś doświadczenia? Może ktoś się
    podzieli uwagami. W prasie jest wiele ogłoszeń płaca ok 5-7 funtów / godz
    zakwaterowanie , ale jak to wygląda od środka? Ile trzeba mieć funduszy na taki
    wyjazd, co zabrać, może ktoś już tam pracował w takim charakterze?

  • 2. Data: 2006-06-19 18:11:15
    Temat: Re: opinie o pracy w UK - opieka osób starszych
    Od: "hiobe" <h...@o...pl>

    Czy żeczywiście nikt tam nie zarabiał lub zarabia?

  • 3. Data: 2006-06-20 17:16:46
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

    Użytkownik "hiobe" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy żeczywiście nikt tam nie zarabiał lub zarabia?

    Jedna znajoma pracowała w domu opieki ale zrezygnowała - praca okazała się
    b.ciężka i nieprzyjemna - musiała przede wszystkim zajmować się higieną
    przebywających tam osób i sprzątaniem. Szybko znalazła inną pracę i odeszła.

    Pozdrawiam
    K.

  • 4. Data: 2006-06-20 22:05:47
    Od: "gniru" <g...@g...pl>

    "hiobe0" <h...@o...pl> wrote in message
> [...]
    taki
    > wyjazd, co zabrać, może ktoś już tam pracował w takim charakterze?

    Znam kobiety pracujące na południu Europy i w Niemczech jako opiekunki dla
    osób starszych, dla większości z nich praca polega na gotowaniu obiadów/
    praniu/
    prasowaniu/ wychodzeniu ze starszą osobą na spacery/ zabawianiu rozmową.

    Jeśli ktoś jest w ciężkim stanie, rodziny wolą zatrudniać pielęgniarki
    lub oddawać staruszka do domu opieki (BTW tam to nie są umieralnie, raczej
    nowoczesne, ładne domy wczasowe z full obsługą pielęgniarską)

    Z tego co wiem, zarobki są tym wyższe, im dalej na północ.

    Minusy pracy są takie, że 24h trzeba być dostępnym, np. we Włoszech
    opiekunki mają wolne dwa popołudnia w tygodniu. Ale żyje się jak domownik
    w sensie - dom i lodówka są do dyspozycji, wynagrodzenie w całości można
    odłożyć, jeśli ktoś się uprze.

    Pozdrawiam
    gniru

  • 5. Data: 2006-06-21 07:23:25
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KasiaKC" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > b.ciężka i nieprzyjemna - musiała przede wszystkim zajmować się higieną
    > przebywających tam osób i sprzątaniem. Szybko znalazła inną pracę i

    Zajmowanie sie hiogiena pensjonariuszy to norma w takich przybytkach - nie
    tylko tam, ale wszedzie, w Polsce rowniez - na praktykach robilem takie i
    gorsze rzeczy. Nie pracuje w zawodzie bo sie do tego nie nadaje, prawda
    wyglada tak, ze do opieki nad ludzmi starszymi z calym ze tak powiem
    dobrodziejstwem inwentarza trzeba miec powolanie. Jesli ktos to traktuje
    tylko jako zarobek na rowni z praca w kanjpie, to stanowczo powinien znalezc
    inna prace, bo bedzie sie on meczyl i beda sie meczyc pensjonariusze. Ja mam
    kumpele w Anglii, ktora robila te sama bude Pracownikow Socjalnych co ja,
    potem jeszcze jeakies studia pokrewne i ona jest swoja robota w Anglii
    zachwycona - ale ona to powolanie ma.

  • 6. Data: 2006-06-21 16:58:00
    Od: h...@o...pl

    Dzięki wszystkim za odpowiedź. Może się zdecyduję