PracaGrupypl.praca.dyskusje › obsługa informatyka - stawka godzinowa

  • 21. Data: 2002-06-24 12:29:22
    Temat: Re: obsługa informatyka - stawka godzinowa
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aet2vn$hvl$1@zeus.man.szczecin.pl...

    > Pewnie, że wielu chciałoby mieć płacone dużo więcej, a najlepiej to
    już
    > wygrać w totolotka, albo dostać jakiś miły spadek po zapomnianej cioci
    ze
    > Stanów.
    > Jednak to ma się nijak do mojego pojęcia etyki.

    Zrobiłem sobie szybką kalkulację i nestępujące założenia.

    W tygodniu jest średnio 168 roboczogodzin. (21 dni po 42 godziny)
    Jeśli komuś średnia (roczna) wychodzi inna, niech skoryguje wedle
    uznania.

    Przyjąłem średnią stawkę 25zł i 100% obłożenie czasem pracy.
    Zatem w modelu rozliczeń 50/50% firma/pracownik wychodzi 4200
    do podziału brutto. (2100 dla pracownika)
    (25*168)/2

    Trochę.... mało...
    a do tego rzeczywistość bywa czasem mniej różowa.

    > Może jestem wariatka, ale lubię ciężko pracować i wydaje mi się, że w
    tej
    > chwili umiarkowanie zasługuję na więcej.

    Tego nie powiedziałem.
    Moim zdaniem takie stawki są nieco zbyt niskie i mogą nieco "psuć"
    rynek.
    Choć wszystko zależy od poziomu usług. (I tu niestety im wyższy tym
    gorzej)
    Poza tym jest jeszcze inne niebezpieczeństwo. Rynek lokalny jest jak
    tort.
    Ma określoną (zmniejszającą się) wielkość.
    Trzeba liczyć się z tym, że konkurencja celująca wyżej w końcu zrówna
    ceny (lub je przebije zatrudniając afgańczyków na czarno) i zrobi się
    ciaśniej w tym segmencie.
    Mówiąc krótko - coraz trudniej będzie znaleźć chętnych na kupno
    roboczogodzin w tej cenie.

    > Pewnie się zgodzisz ze mną, że to nie kwestia tego ile klient nam
    płaci, ale
    > tego ile nasze 'dbające o wszystkie ciała i dusze' państwo ściąga po
    drodze.

    Niestety, obawiam się, że nie do końca zgadzam się z powyższym.
    Mimo to życzę sukcesów na niełatwym rynku :-)

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 22. Data: 2002-06-24 12:45:15
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik <u...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chinczycy???
    > czas zejsc na ziemie prosze pana

    Niestety chodzę po niej dość mocno.

    > A tak zwykle stawki typu 8 zl / godzine to nie laska?

    Mówisz o sezonowym zbieraniu truskawek prawda?

    > przyzwyczailo sie do zarobkow iles tam na miesiac i teraz serce boli?

    Nie boli.

    > inni nawet 10 czesci tego nie widza.

    Cholernie mi przykro...

    > tia...
    > a mnie szef w firmie mowil, ze jak sie znam to sama mam zrobic

    Jestem niemal pewien, że nie podsunęłaś mu pomysłu w postaci
    dodatkowego etatu z ustalonym zakresem obowiązków - zgodnym
    z kompetencjami i proponowanym wynagrodzeniem.

    > he he he.... chyba glupola szukal, za darmoche??

    Chyba?
    Nie zadałaś sobie trudu sprawdzenia?

    > informatykowi, jak przyjedzie posprawdzac to da 35 zl, a mnie co?

    Bez urazy - w świetle tego co napisałaś, nie dziwi mnie to.

    Pozdrawiam

    Chester EM