PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec pracy i wychowawczy.

  • 1. Data: 2004-11-09 17:45:01
    Temat: koniec pracy i wychowawczy.
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Moja koleżanka z pracy jest w ciązy, termin ma na ok 10 marca.umowa o prace
    na czas określnony konczy sie jej 1 maja. Po urodzeniu dziecka chciałaby
    wziac macierzyński i potem wychowawczy-na powrót do pracy nie ma co
    liczyć-redukcje.
    Pytanie dotyczy terminów i czy pracodawca może nie udzielic urlopu
    wychowawczego?
    TMK

  • 2. Data: 2004-11-10 16:37:05
    Temat: Re: koniec pracy i wychowawczy.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "tmk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liczyć-redukcje.
    > Pytanie dotyczy terminów i czy pracodawca może nie udzielic urlopu

    Jeżeli pracodawca nie zawrze z koleżanką następnej umowy o pracę od 1 maja
    2005 r., to koleżanka wykorzysta urlop macierzyński do końca kwietnia 2005
    r., za pozostały okres (do 16 lub 18 tygodni) zasiłek macierzyński będzie
    wypłacał ZUS. Aby uzyskać urlop wychowawczy, trzeba pozostawać w
    zatrudnieniu (umowa o pracę), może to być umowa o pracę z kolejnym
    pracodawcą.
    Jeżeli nie znajdzie zatrudnienia, po upływie okresu pobierania zasiłku
    macierzyńskiego pozostaje zarejestrowanie w urzędzie pracy jako osoba
    bezrobotna.

    Pozdrawiam

    wa