PracaGrupypl.praca.dyskusje › część etatu-jak to jest?

  • 1. Data: 2004-11-09 17:00:46
    Temat: część etatu-jak to jest?
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Witam wszystkich
    Mam problem:
    Mój mąż żeby dostać pracę musi mieć pracę. Pracodawca wymaga od niego żeby
    był zatrudniony chociaż na część etatu w innej firmie. Pod tym warunkiem go
    przyjmie na umowę-zlecenie.(Rozumiem że chodzi o obniżenie kosztów) W
    związku z tym mam kilka pytań:
    Czy to w ogóle jest zgodne z prawem i praktykowane?
    Jaka jest najmniejsza możliwa część etatu-znam kogoś kto pracuje na 1/8,
    czy może być mniej?
    Co z ZUSem- chodzi mi o sytuację, w której znajomy zatrudni mojego męża na
    część etatu za zwrot kosztów- czy w tej sytuacji będziemy musieli zapłacić
    mu np. 1/8 ZUSu?
    Z góry dziękuję za oświecenie mnie w tej kwestii
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-10 16:47:19
    Temat: Re: część etatu-jak to jest?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > część etatu za zwrot kosztów- czy w tej sytuacji będziemy musieli

    Aby przy umowie zlecenia można było nie opłacać składek E i R, u innego
    pracodawcy ten zleceniobiorca powinien być zatrudniony z wynagrodzeniem co
    najmniej minimalnym (obecnie 824 zł miesięcznie), natomiast wymiar czasu
    pracy nie ma żadnego znaczenia.

    Kwestii "zwrotu kosztów" staram się nie rozumieć i w tej sprawie nie
    udzielę informacji.

    Pozdrawiam

    wa