PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy

  • 21. Data: 2003-06-30 09:53:46
    Temat: Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
    > tenze artykul, przystepnie wyjasnione:

    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.
    ht
    > ml

    Polecam także wywiad z członkiem Rady Polityki Pieniężnej

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030628/e
    konomia/ekonomia_a_14.htm

    Jeden fragment jest ciekawy - na temat skutow dla budżetu:

    // ---------
    Skala tego spadku, przy równoczesnej likwidacji ulg i zwolnień (wraz ze
    wspólnym rozliczaniem się małżonków, które traci sens w systemie podatku
    liniowego), może wynieść ok. 2,5-3 mld zł (kwota 11,5 mld zł podana kilka
    dni temu przez Ministerstwo Finansów jest zupełnie nieprawdopodobna).
    // ---------

    Proszę zwrócić uwagę: dwa głowne ośrodki, Ministerstwo Finansów i Rada
    Polityki Pieniężnej podaje oszacowania różniące się ponad TRZY razy. Oznacza
    to mniej więcej tyle, że nikt w Polsce nie ma zielonego pojęcia jakie będa
    skutki wprowadzenia podatku liniowego i nawet nie wie, jak się do tego
    zabrac. Cała ta dyskusja to czyste science-fiction.

    Dla wyobrażenia sobie skali - budżet MON to kwota około 14 -15 mld złotych.

  • 22. Data: 2003-06-30 10:17:05
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik Nina M. Miller wrote:

    > no i to jest problem, bo wiekszosc ludzi glosuje na sld albo inne
    > partie - ktore bynajmniej niz nie poprawia, ale za to krzycza
    > glosno.. i tak to sobie idzie.

    Powiedz mi prosze w takim razie która partia oprócz tego, że krzyczy może
    coś jeszcze poprawić?

    Ja jakoś takiej nie widzę! Widzę bandę kolesi którzy zmieniają partie jek
    rękawiczki! Dziś jest zielony i popiera obniżenie podatków, a jutro jest
    niebieski i jest przeciw. I jak takich ludzi traktować poważnie?

    --
    Pozdrawiam Siara
    press: e...@w...pl

  • 23. Data: 2003-06-30 10:25:57
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik jatzeck wrote:
    > AWS nie godzil sie na uproszczenie syst. fiskalnego i podatek liniowy - z
    > tego powodu z koalicji zrezygnowala unia wolnosci, czy jak sie to tam
    > nazywalo wtedy.

    A może dlatego, że zbliżały się wybory a ocena prac rządu (patrz koalicji
    AWS i UW) była tragiczna?
    I nie nazywa sie to przypadkiem ucieczką z tonącego okrętu?

    --
    Pozdrawiam Siara
    press: e...@w...pl