PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak jest z 13tką dla nauczycieli?

  • 81. Data: 2005-02-07 16:06:53
    Temat: Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    Od: "Kaktusak" <r...@p...trzepak.net>

    Hmm dziwne wydaje mi sie ze jesli pracuje sie ponizej 6 miesiecy to ta
    'dzielona' przez miesiace 13 nie przysluguje.
    Ja w kazdym razie za 2004 nie dostalem (juz byla wyplacana kilka dni temu) a
    pracowalem od sierpnia 2004, inna sprawa ze nie w szkole ale tez budzetowka,
    ale myslalem ze te przepisy dotycza wszystkich
    A co do flame'a to najprostsze by bylo jakby podniesiono po prostu pensje o
    1/12 i moga zlikwidowac trzynastke:)
    pozdrawiam
    RK

  • 82. Data: 2005-02-07 16:18:05
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: Adam 'addy' Piotrowski <"fuzz[]poczta.onet.pl">

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Powinien - ale, o ile chce to robić za pieniądze podatnika, będąc na
    > trzymiesięcznym płatnym urlopie, to w ramach i w ilościach takich,
    > na jakie jest (określone przez dyrektora) zapotrzebowanie. I wtedy,
    > tak jak napisałem, nawet niechby mu szkoła dopłacała.

    Pozwolisz, że się wtrącę i napiszę jak to całe podwyższanie kwalifikacji
    wygląda _w_praktyce_ - akurat moja dziewczyna uczy w szkole i musi robić
    studia podyplomowe.
    Nie dostaje żadnego dofinansowania, bo szkoły ogólnie stoją cienko z
    pieniędzmi i takie dofinansowanie dostaje może ze 2-3 nauczycieli na rok
    w wysokości 25-50% kosztów.
    Studia te musi zrobić, o ile chce dalej pracować w tej szkole (a chce
    coraz mniej, na szczęście studia przydadzą się i gdzie indziej).
    Studia trwają trzy semestry, a ta osławiona "trzynastka", o którą tu
    tyle krzyku, starczy raptem na opłacenie 2/3 czesnego za jeden semestr.
    Naprawdę nie widzę problemu, żeby Państwo sfinansowało Ci kurs Solarisa
    na takich samych warunkach, na jakich finansuje dokształcanie
    przeważającej większości nauczycieli, czyli w wysokości 0% ;)

    --
    Addy
    "To co w kobiecie najlepsze, to mężczyzna."

  • 83. Data: 2005-02-07 16:34:41
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

    > napisałam INWESTUJĘ, więc nie wiem, skąd to porozumienie - podmiotym w ww.
    > zdaniu jest JA...

    oczywiście miało być "nieporozumienie"!! ;-) oj, źle już ze mną ;-)

    miłego popołudnia życzę
    at

  • 84. Data: 2005-02-07 20:36:31
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

> [...]
    >studia podyplomowe.

    >Studia te musi zrobić, o ile chce dalej pracować w tej szkole (a chce

    Tez troche wiem, jak to wyglada, mam nauczycielke nauczania poczatkowego w
    rodzinie. Poniewaz jest niz demograficzny, a nasi urzednicy nie wpadna na
    pomysl klas liczacych kilkanascie osob zamiast 30, ilosc miejsc pracy sie
    skurczy. Zwolnienia beda wedle kwalifikacji, dlatego jest rozpaczliwy run na
    studia podyplomowe, czasem jakiekolwiek. Czesto jest to fikcja taka jak
    niektore platne studia na prywatnych uczelniach - wymaga sie tylko zaplacenia
    kasy i obecnosci, a wiedza jest zasadniczo praktycznie nieprzydatna i jest
    laniem wody - choc nie mowie, ze tak jest w kazdym przypadku. Poniewaz kazdy
    ma juz jedne czy dwa studia podyplomowe, zaczyna sie konkurencja na doktoraty,
    bo "nauczyciel z doktoratem to lepszy nauczyciel niz taki ze studiami
    podyplomowymi". Nauczycielom te studia czy doktoranckie platne finansuje
    zwykle lepiej zarabiajacy wspolmalzonek lub biora na nie kredyt.

    Inna ciekawa sprawa: wyzsze zaszeregowanie powoduje ustawowa wyzsze place,
    dlatego szkoly nie majace pieniedzy od gminy wola zatrudniac stazystow,
    zwlaszcza w malo powazanym (a nieslusznie, to bardzo ciezka praca) nauczaniu
    poczatkowym. Jak ta nauczycielka z rodziny chciala sie przeniesc z malego
    miasteczka pod Wroclawiem do Wroclawia i pracowac w szkole we Wroclawiu, to
    jako nauczyciel dyplomowany slyszala: nie stac nas na pania. Ona sama byla
    sklonna wziac prace za mniej niz jej przysluguje, bo same dojazdy z Wroclawia
    do pracy wynosily ja ponad 200 miesiecznie, nie mowiac o czasie spedzanym w
    pociagu, ale nie wolno jej bylo pracowac za mniej, nawet jesli dyrektor szkoly
    by chcial, zeby pracowala za mniej niz mowi ustawa i ona sama tez chciala.
    Socjalizm totalny ze szkoda dla szkol, dobrych nauczycieli i uczniow.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 85. Data: 2005-02-07 20:59:32
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

> [...]
    > by chcial, zeby pracowala za mniej niz mowi ustawa i ona sama tez chciala.
    > Socjalizm totalny ze szkoda dla szkol, dobrych nauczycieli i uczniow.

    jest jeszcze ciekawsze rozwiązanie: zatrudnić studenta 5tego roku studiów,
    który nie ma jeszcze pełnych kwalifikacji. Dostaje wtedy za pełny etat na rękę
    ok. 450 zł...z mojego roku pracowały w ten sposób 4 osoby (a na roku razem
    wszystkiego było 24)...ojciec mojej znajomej jest dyrektorem szkoły - podobno
    dostali wytyczne odgórne, że mają zatrudniać studentów i stażystów bez żadnego
    stopnia awansu zawodowego! byle tak dalej...

    pozdrawiam
    at

  • 86. Data: 2005-02-07 21:30:22
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    *atupaj* w te oto słowa się odzywa:
> [...]
    > dostali wytyczne odgórne, że mają zatrudniać studentów i stażystów bez żadnego
    > stopnia awansu zawodowego! byle tak dalej...

    No co ty? Ale jakie oszczędności...To nic, że dzieci coraz głupsze będą
    ze szkół wychodzić, ważne że PODATKI (w dodatku podatki coponiektórych
    tutaj na grupie-skandal!) nie idą na marne. Zniesmaczonym strasznie
    takim rozwojem sprawy. Co jak co, ale w edukację i naukę warto pakować kasę.

    --
    -Ja przecież tę korektę robię dla wydawnictwa przecież.
    -Ale czy to warto? Pan się namęczy, a oni i tak z błędami wydrukują.

  • 87. Data: 2005-02-07 21:42:13
    Temat: studenci tanią siłą roboczą!
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

    > No co ty? Ale jakie oszczędności...To nic, że dzieci coraz głupsze będą
    > ze szkół wychodzić, ważne że PODATKI (w dodatku podatki coponiektórych
    > tutaj na grupie-skandal!) nie idą na marne.
    z ironią zgadzam się jak najbardziej. Ale kłóciłabym się z kwestią, że dzieci
    wychodzą coraz głupsze...ludzie na 5tym roku posiadają już pewną wiedzę - w
    językach czasami lepszą niż nauczyciel pracujący 10-20 lat w zawodzie (bo dla
    językowców sama praca w szkole to straszne uwstecznianie się!) - mają coś do
    przekazania...mnie wkurza fakt, że tak pięknie potrafi się wykorzystać trudną
    sytuację na rynku pracy, tak perfidnie - i to właśnie w sferze budżetowej, nie
    wśród tzw. "prywaciarzy"...

    Co jak co, ale w edukację i naukę warto pakować kasę.
    jestem jak najbardziej za! :-)

    serdecznie pozdrawiam

  • 88. Data: 2005-02-08 10:15:19
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > To ze jest on utrzymywany z pieniedzy podatniki a wiec m.in. moich.

    > Ja nie jestem utrzymywany z pieniedzy podatnikow wiec wara od tego kto i za
    > co a takze ile mi placi.
    >
    > Uwazam iz mam prawo zarowno patrzec na co oraz jak sa wydawane pieniadze
    > pochodzace z kieszeni podatnikow wiec rowniez moje. Co wiecej kontrole
    > wydatkow budzetu gwarantuje mi prawo o dostepie do informacji.

    A jak Twój pracodawca płaci Ci premię, wpisuje ją w koszty to obniża sobie
    podstawę opodatkowania, tzn zapłaci mniej podatku do państwa, przez co mniej
    dostaną policjanci, służba zdrowia, nauczyciele itd., więc tez mnie powinno
    interesować ile zarabiasz i dlaczego tak dużo ;P To w sposób bezpośredni może
    odbić się np. na moim bezpieczeńswie (policja) jak i zdrowiu (służba zdrowia).

    A pewnie powiesz "ale mi się należy..." uwierz, nie Tobie jednemu...

    > Jak widac z toku dyskusji wielu osobom sie taki uklad niepodoba, zreszta
    > niejako sami nauczyciele dyskutujac o laczeniu etatow udowodnili ze calkiem
    > realna jest praca na dwoch etatach w dwoch szkolach - pokaz mi inny zawod
    > gdzie mozna pracowac na dwoch etatach.

    Radca prawny, księgowy, informatyk itd...

    > A ja wole by dobra kadre dobrymi placami przyciagaly szkoly prywatne,
    > szkoly spoleczne czy szkoly zakladane przez stowarzyszenia. Szkoly
    > publiczne maja gwarantowac minimum.

    A jak kogoś nie stać na prywatne szkoły, to co - państwowe dla ubogich? Jawna
    dyskryminacja.

    > I nie powinno Cie to interesowac tak dlugo jak dlugo nie sa wydawane
    > publiczne czyli kazdego z nas pieniadze. 13-stka dla nauczycieli jest
    > wyplacana z budzetu wiec mam prawo wyrazic moje niezadowolenie z tego
    > tytulu. Zauwaz ta roznice skad pochodza pieniadze. Skoro posrednio
    > nauczyciel zarabia moja kase to mam prawo sie w temacie wypowiadac,
    > czepiac, krytykowac, zadac wyjasnien i oczekiwac likwidacji glupich
    > socjalistycznych przepisow.

    Wg Ciebie ludzie dzielą się na lepszych tzn zatrudnionych w sektorze prywatnym
    i gorszych - budżetówka. Jak kasa z budżetu to "Twoja kasa". Chciałbyś wiedzieć
    na co idą "Twoje pieniądze" szlechetne, tylko Ty posuwasz się dalej, Ty nie
    chcesz wiedzieć, Ty chcesz decydować, najprościej w celu minimalizacji kosztów
    wszyscy pracownicy budżetówki (od prezesa firmy państwowej poprzez nauczyciela
    i sprzątaczki w urzędzie) powinni mieć minimalną krajową. człowieku skup się na
    dystrybucją tych środków, tam gdzie są one przejadane rzeczywiście a nie
    odbieraj ludziom prawa do godziwej płacy. Bo wg Ciebie nauczyciel w szkole
    publicznej powinien zarabiać np 850 zł a ta sama praca w szkole prywatnej
    1.500 - kwestia sprawiedliwości jest zawsze dyskusyjna i nie uważam, że wszyscy
    powinni zarabiać równo, ale nie twórzmy paranoji.

  • 89. Data: 2005-02-08 11:02:11
    Od: "wk" <wko11(usun_to)@nospam.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesować ile zarabiasz i dlaczego tak dużo ;P
    > To w sposób bezpośredni może
    > odbić się np. na moim bezpieczeńswie (policja)

    przepraszam ale chyba nie bardzo rozumiesz o czym sam piszesz...
    jak pracodawca płaci premię to jest to traktowane tak samo jak płaca
    (obciążone wszystkimi podatkami, zusami itp) więc chyba nie chcesz
    powiedzieć, że to, że pracodawca płaci pracownikowi to
    obniża jego podatek (pracodawcy),
    który inaczej zapłaciłby na funkcjonowanie państwa???
    Idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej gdyby pracodawca
    w ogóle nie płacił pracownikom,
    bo wtedy od swojego zysku (duzo większego) zapłaciłby
    podatek na funkcjonowanie państwa?

    Według Ciebie jest jakaś różnica pomiędzy tym,
    że od jakiejś kwoty podatek zapłaci pracodawca
    (od swojego zysku), czy jak zapłaci tę samą kwotę pracownik
    (któremu zapłacono wypłatę), w postaci podatku dochodowego???
    -ciekawe... może wyjaśnisz dlaczego ktoś, kto dostaje za swoją
    pracę wynagrodzenie od właściciela owych pieniędzy
    miałby się tłumaczyć dlaczego je dostaje
    (albo dlaczego właściciel pieniedzy ma się tłumaczyć czemu je wydaje)???

    --
    Pozdrawiam,
    Wk

  • 90. Data: 2005-02-08 11:35:04
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > (obciążone wszystkimi podatkami, zusami itp) więc chyba nie chcesz
    > powiedzieć, że to, że pracodawca płaci pracownikowi to
    W uproszczeniu tak, to chcę powiedzieć. Jeżeli przychody i inne koszty
    działalności firmy są takie same i niezależne od premii, to naliczając premię
    pracodawca zwiększa swoje koszty, czyli obniża podstawę opodatkowania, czyli
    płaci mniejszy podatek.

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania najlepiej gdyby pracodawca
    > w ogóle nie płacił pracownikom,
    > bo wtedy od swojego zysku (duzo większego) zapłaciłby
    > podatek na funkcjonowanie państwa?
    haha, no tak daleko się nie posunąłem w swoich rozważaniach, to Twój tok
    rozumowania, nie mój.
    Sam widzisz, że to dość pokrętne i w takim dość ironicznym tonie pisałem, żeby
    pokazać, że czepiać można się wszystkiego i wykazać nawet firmie prywatnej,
    że "dysponuje" moimi pieniędzmi z podatków.

> [...]
    > miałby się tłumaczyć dlaczego je dostaje
    > (albo dlaczego właściciel pieniedzy ma się tłumaczyć czemu je wydaje)???
    No właśnie nie widzę potrzeby dlaczego ktoś miałby się tłumaczyć i czemu
    pracownicy budżetówki mieliby się tłumaczyć, dlaczego przysługują im
    trzynastki. Przysługują i nie oni to wymyslili, pracują - dostają płacę, może
    jakby ta 13tka była rozłożona w pensji co miesiąc, to nie kuło by to tak innych
    w oczy. A argument o tłumaczeniu się z pieniędzy podatników jest dość odległy.
    Dodam, że nie pracuję w sferze budżetowej.