PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile wart staz?

  • 1. Data: 2007-09-04 14:47:49
    Temat: ile wart staz?
    Od: "no ja :)" <2...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam mozliwosc odbycia bezplatnego stazu w jednej z najwiekszych dziennikow w
    PL i tutaj pojawia sie moje pytanie: czy rzeczywiscie warto?
    co wlasciwie konkretnego, oprocz jakiegos tam doswiadczenia (chociaz i to nie
    jest pewne, bo przeciez nigdy nie wiadomo czy nie bede odpowiedzialny
    wylacznie za przewalanie papierkow z jednego miejsca na drugie) moge zyskac?

    czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii zwiazane?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-09-04 15:05:33
    Temat: Re: ile wart staz?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 4 Sep 2007 14:47:49 +0000 (UTC), "no ja :)"
    <2...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >wylacznie za przewalanie papierkow z jednego miejsca na drugie) moge zyskac?

    Może po stażu dostaniesz ofertę pracy. Albo - to łatwiejsze - mniej
    lub bardziej stałej współpracy. A jak nie, to przynajmniej będziesz
    miał bliższe pojęcie, czego Ci jeszcze brakuje.

    Z drugiej strony, nawet jeśli nie zamierzasz zostać pismakiem, na
    własne oczy zobaczysz, jak powstaje gazeta, którą potem bierzesz w
    kiosku do ręki. Bardzo pouczające.

    Oczywiście, będziesz wykorzystywany jak niewolnik. :) Ale raczej nie
    do przewalania papierków (nie mów, że masz propozycję odbycia stażu w
    dziale księgowości?...).

    Myślę, że warto.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 3. Data: 2007-09-04 20:17:55
    Od: Michal <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2007 14:47:49 +0000 (UTC), no ja :) napisał(a):

    według mnie warto, nawet jeśli jest to staż bezpłatny, napewno się czegoś
    nauczysz, poza tym firmy organizuja staże aby pozyskać nowych pracowników.
    Popracujesz na stażu za free wdrożysz się i jak Ci zaproponuja umowę to
    będą mieli jako tako przeszkolonego pracownika na starcie. Normalnie to by
    musieli płacić za ten miesiąc kiedy nic konkretnego nie robisz, a bardziej
    się uczysz. Tak więc polecam, ja w ten sposób dostałem pracę :)
    Pozdrawiam, Michal
    ********************************

  • 4. Data: 2007-09-05 15:12:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Dla odmiany od tego co czytam wyżej - pracuję w urzędzie skarbowym,
    przyjmują tutaj masowo ludzi na staże (płatne). Ludzie ci traktowani są jak
    mięso armatnie, wykorzystywani do najprostszych i najbardziej wkurzających
    prac, uczą się tyle ile sami podejrzą. Po stażu mogą co najwyżej liczyć na
    umowę-zlecenie (ok 5zł brutto za godzinę).

    W kontekście tego osobiście jestem totalnie przeciwny stażom. Znajomy
    odbywał staż w urzędzie pracy i było to samo.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2007-09-05 16:17:35
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 5 Sep 2007 17:12:24 +0200, Kapsel
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >W kontekście tego osobiście jestem totalnie przeciwny stażom. Znajomy
    >odbywał staż w urzędzie pracy i było to samo.

    Też byłbym przeciwny stażowi w urzędzie.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 6. Data: 2007-09-05 17:48:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >prac, uczą się tyle ile sami podejrzą. Po stażu mogą co najwyżej liczyć na
    >umowę-zlecenie (ok 5zł brutto za godzinę).
    Mnie dziwi dlaczego ktos idzie na staz do urzedu (wiedzac to co wyzej,
    czyli minimalne a w niektorych urzedach zadne szanse na zatrudnienie).
    Czy nie lepiej na ten sam staz tak samo platny (~450 zl) isc do innej
    pracy?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2007-09-06 10:19:09
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > musieli płacić za ten miesiąc kiedy nic konkretnego nie robisz, a bardziej
    > się uczysz. Tak więc polecam, ja w ten sposób dostałem pracę :)

    Ja podobnie. Poszedłem na praktykę i dostałem zadanie do zrobienia w
    miesiąc. Liczyli na to, że będę się pomału douczał itp. ;-)
    Po 36 godzinach przyniosłem zrobione i dostałem umowę do podpisania :-)
    Teraz pracuję gdzie indziej, ale mam praktykę w dobrej, znanej w
    regionie firmie, okres pracy w dobrej firmie (na zlecenie, ale zawsze to
    coś :) )

    chester