PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalność gospodarcza - umowy

  • 1. Data: 2007-05-24 20:43:41
    Temat: dzialalność gospodarcza - umowy
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Witam
    Mam pytanie do osób posiadających działalność gospodarczą. Jeśli macie
    jakiś projekt do zrobienia to jaką umowe zawieracie ze zleceniodawcą?
    Czy jest to zwykła umowa zlecenia lub o dzieło? Czy może inna?
    Czy w takim przypadku są koszty uzyskania przychodów 20% lub 50%, jak to
    ma normalnie miejce przy zleceniu lub dziele z autorskimi prawami?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-24 20:49:48
    Temat: Re: dzialalność gospodarcza - umowy
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-24 22:43 [BadBB] napisał(a):
> [...]
    > Czy w takim przypadku są koszty uzyskania przychodów 20% lub 50%, jak to
    > ma normalnie miejce przy zleceniu lub dziele z autorskimi prawami?

    Jeśli wykonywana praca pokrywa się z regonem nie masz prawa pracować
    inaczej niż na fakturę. O żadnych procentowych KUP nie ma w tym wypadku
    mowy. Jeśli robisz coś co wykracza poza prowadzoną działalność zawierasz
    umowę tak jak każda osoba fizyczna. Tym samym DG nic do pracy na dzieło
    czy zlecenie nie ma.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-05-24 20:54:20
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > mowy. Jeśli robisz coś co wykracza poza prowadzoną działalność zawierasz
    > umowę tak jak każda osoba fizyczna. Tym samym DG nic do pracy na dzieło

    Ok, ale fakturę wystawiam po oddaniu projektu.

    A mi chodzi o jakieś takie zabezpieczenie się przed oszustami.

    Nie wiem, jakaś umowa, może protokół odbioru ? Chodzi mi o to, jak to w
    praktyce się robi ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-05-24 21:22:44
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-24 22:54 [BadBB] napisał(a):

    > Nie wiem, jakaś umowa, może protokół odbioru ? Chodzi mi o to, jak to w
    > praktyce się robi ?

    Ja miałem umowy z rozpisanym zakresem usług i ceną za roboczogodzinę.
    Przy każdej wizycie u klienta protokół z zakresu prac i czasu. Potem na
    podstawie protokołów faktura. Czasem przy pojedynczych usługach faktura
    od ręki po wykonaniu prac.

  • 5. Data: 2007-05-24 21:34:18
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > Przy każdej wizycie u klienta protokół z zakresu prac i czasu. Potem na
    > podstawie protokołów faktura. Czasem przy pojedynczych usługach faktura

    Czy są takie wzory umów w sieci?
    Bo te co ja znalazłem to tylko o dzieło, o pracę, zlecenia.
    Pozdr