PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna DG i praca na etacie

  • 1. Data: 2005-05-11 07:29:29
    Temat: Własna DG i praca na etacie
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Prowadzę własną działalność ale ostatnio znalazłem ofertę która z pewnych
    względów (ciekawe zajęcie, blisko mojego miejsca zamieszkania) jest dla mnie
    bardzo interesująca. Niestety zleceniodawca nie chce się rozliczać fakturami i
    interesuje go tylko zatrudnienie mnie na umowę o pracę. Gdybym zdecydował się
    na tą ofertę to jak załatwić to od strony formalnej, tzn. jakie dokumenty
    trzeba złożyć w ZUSie, czy trzeba coś zgłaszać w urzędzie skarbowym i jak
    wtedy liczy się podatki (PIT5 i VAT7 od działalnosći niezależnie od zaliczek
    na podatek odprowadzanych przez pracodawcę czy jakoś inaczej?). Jakie są
    konsekwencje jednoczesnego zatrudnienia na etacie i prowadzenia DG (oprócz tej
    pozytywnej że musiałbym płacić wyłącznie składkę zdrowotną)? Liczę zwłaszcza
    na odpowiedzi osób które znają temat z praktyki.
    BTW: Jakie mogą być motywy pracodawcy że wbrew ekonomii i logice upiera się
    przy podpisaniu umowy etatowej? Gdzie może tkwić "haczyk"?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-05-11 08:38:13
    Temat: Re: Własna DG i praca na etacie
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-05-11, Piotr <p...@g...pl> wrote:
    > BTW: Jakie mogą być motywy pracodawcy że wbrew ekonomii i logice upiera się
    > przy podpisaniu umowy etatowej? Gdzie może tkwić "haczyk"?
    Haczyk jak haczyk. Siedzisz 8h - to chyba akurat oczywiste.
    Wszystko, co powstanie podczas pracy jest własnością pracodawcy - nie ma
    dodatkowych papierów związanych z przeniesieniem praw autorskich. To wynika
    z mojej praktyki. Może inni mają inne spostrzeżenia.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Zyzio pojedzony i wyspany, w temp. 24 stopni Celsjusza, siakieś
    500 m n.p.m. to jest jednostka Wredniości i wynosi 1 Wredny Zyzio.

  • 3. Data: 2005-05-12 09:31:23
    Od: "Piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur R. Czechowski <a...@h...pl> napisał(a):

    > Haczyk jak haczyk. Siedzisz 8h - to chyba akurat oczywiste.

    Ja tam wolę pracować niż siedzieć ;) Zresztą zdarzało mi się uzgadniać ze
    zleceniodawcami że codziennie pracuję u nich przez x godzin, za to wystawiam
    fakturę i jak do tej pory nikt nie robił problemów.

    > Wszystko, co powstanie podczas pracy jest własnością pracodawcy - nie ma
    > dodatkowych papierów związanych z przeniesieniem praw autorskich.

    Akurat prawa autorskie nie mają tu zbytniego zastosowania, zwłaszcza że każde
    zbudowane urządzenie jest jednostkowym egzemplarzem i "wyniesiony" program czy
    dokumentacja nikomu by się nie przydały. Jedyne co mi przyszło na myśl to że
    facet boi się że dogadam się bezpośrednio z jego klientami - ale to też nie ta
    skala żebym mógł stanowić konkurencję.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-05-12 11:55:24
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >facet boi się że dogadam się bezpośrednio z jego klientami - ale to też nie ta

    no to co ci szkodzi podpisac umowe??
    same korzysci mozesz miec.. np zaplacony ZUS
    na jedno musialbys chyba tylko uwazac.. razem z umowa o prace
    pracodawcy lubia podsuwac dodatkowy papier na temat konkurencji...
    jesli twoja DG jest zbiezna z tym co bys robil dla firmy moglbys miec
    problem podpisujac taki papier

    CanoE
    www.ap.end.pl