PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas określony...

  • 1. Data: 2002-05-21 07:02:34
    Temat: Umowa na czas określony...
    Od: "Patryk Siewierski" <p...@h...pl>

    Witam,
    mam takie małe pytanko dotyczące umowy na czas określony.
    Kończy mi się właśnie umowa roczna, między mną a szefostwem zapanował stan
    milczenia i chyba ani jedna ani druga strona nie zbiera się do przedłużania
    umowy. W związku z tym mam pytanie: czy 1 Czerwca (bo to już jest poza
    umową) poprostu mogę nie pojawić się w firmie (sprawy zaliczek itp. mam
    rozwiązane) czy obowiązują mnie jakieś sprawy proceduralne, czy może
    pracodawca powinien poinformować mnie że nie będzie przedłużał ze mną umowy,
    a jeżeli tak to w jakim terminie ?
    Cała ta sytuacja wydaje mi się trochę komiczna i wynika z założenia
    szefostwa " lataj za mną a może ci odpowiem..." ;-) , ale ja zawsze trafaiam
    na takich szefów...

    Pozdrawiam
    Patryk
    Security Sales Engineer

  • 2. Data: 2002-05-21 07:27:13
    Temat: Re: Umowa na czas określony...
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Cała ta sytuacja wydaje mi się trochę komiczna i wynika z założenia
    > szefostwa " lataj za mną a może ci odpowiem..." ;-) , ale ja zawsze trafaiam

    Zmocy prawa umowa jest rozwiazana z dniem 1 czerwca . Nowa umowe powinieneś
    dostać do 1 czerwca włacznie.
    BHP-EKSPERT Agencja Usług BHP
    http://bhp.org.pl/

  • 3. Data: 2002-05-21 10:44:43
    Od: "Bear33" <b...@c...pl>

    "Patryk Siewierski" <p...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > rozwiązane) czy obowiązują mnie jakieś sprawy proceduralne, czy może
    > pracodawca powinien poinformować mnie że nie będzie przedłużał ze mną

    Sprawa była już wielokrotnie poruszana na grupie i, o ile dobrze pamiętam,
    pracodawca musi Cię poinformować o nieprzedłużeniu umowy i musi nie dopuścić
    Cię do pracy 1 czerwca. Jeżeli przyjdziesz do pracy 1 czerwca i będziesz
    normalnie pracował, to pracodawca musi zawrzeć z Tobą nową umowę.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 4. Data: 2002-05-21 14:57:46
    Od: f...@k...net.pl (Jan Dziewulski)

    Patryk Siewierski wrote:
> [...]
    > milczenia i chyba ani jedna ani druga strona nie zbiera się do przedłużania
    [ciach]
    A, co z urlopem wypoczynkowym w sytuacji gdy umowa na czas okreslony
    konczy sie po przepracowaniu 7 miesiecy. Czy przed zakonczeniem umowy
    przysluguje urlop? Jesli tak, to w wymiarze x/12*7 ?

    Pozdrawiam,
    Dziewulski

    ---
    Super promocyjna oferta dla mieszkancow Krakowa
    http://www.promocja.kki.pl/radio.html
    ---

  • 5. Data: 2002-05-21 15:09:35
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Jan Dziewulski" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > A, co z urlopem wypoczynkowym w sytuacji gdy umowa na czas okreslony
    > konczy sie po przepracowaniu 7 miesiecy. Czy przed zakonczeniem umowy
    > przysluguje urlop? Jesli tak, to w wymiarze x/12*7 ?

    Przysługuje. Jego wymiar zależy jednak od tego, czy jest to twoja pierwsza
    praca (wtedy 1/2 pełnego wymiaru urlopu). Jeżeli nie jest to Twoja pierwsza
    praca i w latach minionych przepracowałeś min 12 miesięcy, to za ten rok
    należy Ci się proporcjonalnie do ilości przepracowanych miesięcy. Za
    poprzedni - wróć na początek i potraktuj instrukcję, jakby teraz był rok
    2001 ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775