PracaGrupypl.praca.dyskusjezostałem wypowiedzenie, co wybrać ? › Re: zostałem wypowiedzenie, co wybrać ?
    From: "gostek" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zostałem wypowiedzenie, co wybrać ?
    Date: Fri, 22 Apr 2005 10:35:25 +0200

    z gory mowie ze specem nie jestem ale zetknalem sie z tymi sprawami

    > - wypowiedzenie ze strony pracodawcy w okresie jednego miesiąca (zgodnie
    > regulaminem)
    >
    > oraz
    >
    > - wypowiedzenie za porozumieniem stron ale po przepracowaniu jeszcze
    trzech
    > miesięcy w tym banku

    generalnie kolejni pracodawcy wola chyba jak na swiadectwie pracy jest
    napisane porozumienie stron lub ze ty wypowiadasz umowe - wypowiedzenie
    przez pracodawce moze nasuwac przypuszczenia, ze byles troche slabszym
    pracownikiem - ale generalnie 95% firm patrzy na swiadectwa pracy juz
    dopiero jak cie zatrudnia, wiec nie wiem czy bedzie to znaczaca kwestia

    inna sprawa przy wypowiedzeniu przez pracodawce masz od razu prawo do
    zasilku, za porozumieniem stron zalezy od sytuacji i jak to jest
    sformulowane (podpytalbym w PIPie - panstwowej inspekcji pracy)

    > - czy wybór będzie miał jakiś wpływ na wystawione świadectwo pracy ?
    (jeśli
    > tak to jaki może mieć) ?

    sposob rozwiazania umowy jest podany w swiadectwie

    > - jaki ewentualnie pracodawca może sformułować powód wypowiedzenia w
    takiej
    > sytuacji ? (dodam że
    > byłem pracownikiem do którego nie miano żadnych zastrzeżeń, krótko mówiąc
    > niczym nie podpadłem po prostu
    > mam wrażenie że kogoś innego z góry chciano tam przyjąć. Czy to może być
    coś
    > w stylu "zmiany reorganizacyjne
    > w danej instytucji ? Czy muszę się godzić na taki powód wypowiedzenia?)

    zalezy jaka umowe miales - jesli umowe na czas nieokreslony musi podac powod
    i pewnie bedzie to likwidacja stanowiska pracy lub podobny

    > - ostatnie pytanie dotyczy kwestii takiej, że posiadam dwa tygodnie urlopu
    > do wykorzystania. Jeśli zgodzę się na
    > pierwszą opcję pracodawcy (wypowiedzenie w okresie jednego miesiąca) to
    czy
    > jeśli pójdę na L4 to czy te dni
    > niewykorzystanego urlopu mi się przesuną ponad ten jeden miesiąc i czy
    będą
    > również płatne ?

    jesli pojdziesz na L4 i nie bedzie mozliwosci wykorzystania urlopu
    dostaniesz na koniec za te dni ekwiwalent pieniezny (nic sie nie przesuwa na
    kolejne miesiace)