PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy na okres próbny › Re: wypowiedzenie umowy na okres próbny
  • Data: 2008-10-28 17:04:46
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy na okres próbny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ge7crc$rue$1@inews.gazeta.pl z...@W...gazeta.pl
    <z...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Mam pytanie odnośnie okresu wypowiedzenia umowy o prace na okres próbny.
    > Przedstawie moja sytuacje. Dzis zlozylem tj 28.10.08r wypowiedzenie
    > umowy o prace na okres probny zawartej do 26.11.2008r.
    Ile wynosił okres próbny?

    > Chcialem zeby rozwiazanie umowy o prace nastapiło natychmiast z dniem
    > 28.10.2008 lecz pracodawca sie nie zgadza i chce zebym pracowal jeszcze 2
    > tygodnie tj 2 tygodniowy okres wypowiedzenia.
    Najkrótsze wypowiedzenie umowy na okres próbny to 3 dni.
    Czy 2 tygodnie jest słuszne zależy od okresu na jaki zawarto umowę.

    > Posiadam jeszcze 5 dni urlopu i chce zeby p[racodawca wyplacił mi
    > ekwiwalent za ww urlop.
    Nie ty o tym decydujesz. Możesz dostać kasę, możesz być przymusowo wysłany
    na urlop, a możesz dostać część w naturze a część w pieniądzach.

    > i co ciekawe pracodawca poinformowal mnie ze
    > ten okres wypowiedzenia zacznie liczyc sie nie od dzis ale od
    > przyszlego poniedzialku tj od 3XI08r i musze pracowac do 14XI08r.
    Dokładnie to do 15.11.2008.

    > I teraz moje pytanie czy moge zmusic pracodawce zeby rozwiazal ze mna
    > umowe o prace w trybie natychmiastowym pismi zlozylem dzis
    Jeśli ma być zgodnie z prawem to nie możesz.
    Ale możesz rozwiązać sam, licząc się z konsekwencjami, rzecz jasna.

    > 2 Drugie pytanie czy pracodawca ma racje ze te 2 tygodnie licza sie od
    > 3XI08r a nie od dzis dn zlozenia mojego wypowiedzenia
    Nie, nie ma racji. Liczy się od 01.11.2008.

    > 3 co mi grozi jesli jutro nie przyjde do pracy jakie sa sankcje?
    Dyscyplinarka i brzydkie świadectwo pracy - ale tym się nie ma co za bardzo
    przejmować w opisanych okolicznościach, jeśli poczucie uczciwości wymagające
    dotrzymywania zobowiązań umiesz sobie wyłączyć albo go nie masz.
    Pracodawca może natomiast dochodzić od ciebie na drodze sądowej
    odszkodowania za straty spowodowane porzuceniem pracy jeśli takowe powstaną
    i on będzie to umiał udowodnić.

    --
    Jotte