PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy na czas określony › Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    Date: Tue, 19 Jun 2007 22:34:08 +0200

    W wiadomości news:f5905h$bqf$1@news.onet.pl Carbo <c...@c...com> pisze:

    > KP Art.30 § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę
    > zawartej na czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    > wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie
    > lub rozwiązanie umowy.
    Ale to na wypowiedzeniu. Ono dla ciebie tylko jest, ew. dla sądu.
    A u ciebie ważne będzie do rejestracji swiadectwo pracy, a tam już musi być
    tak, jak podano w linku który wkleiłem.

    > Czy zgodnie z powyższym, w moim przypadku (umowa na czas określony), w
    > wypowiedzeniu nie musi być w takim razie informacji o przyczynie (czyli
    > likwidacji stanowiska), ale będzie taka informacja na świadectwie pracy?
    Tak jest.

    > Rozumiem, że odprawa wchodzi w grę tylko w przypadku, kiedy zwolnienie
    > jest zgodne z tym co jest w ustawie z dnia 13 marca 2003r. o szczególnych
    > zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn
    > niedotyczących pracowników.
    Niekoniecznie. Może być zawarta w warunkach umowy - ale pewnie nie jest.
    Pracodawca może być ludzki człowiek i dać z własnej woli - ale na to bym nie
    liczył.

    > KP Art.35 § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez
    > jedną z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie
    > takie nie zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.
    > Chodzi tu o wypowiedzenie bez konieczności świadczenia pracy? Dobrze
    > rozumiem?
    Umowę na czas określony powyżej 6 m-cy można rozwiązać za wypowiedzeniem 2
    tyg. w przypadku zamieszczenia takiej klauzuli w umowie. Jeśli ona jest, to
    strony mogą po wypowiedzeniu uzgodnić, że nie będzie 2 tyg. ale np. tydzień.
    Lub od razu.

    > Czy zgodnie z poniższym:
    > KP Art.37 § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy o
    > pracę dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na
    > poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    > § 2. Wymiar zwolnienia wynosi: 1) 2 dni robocze - w okresie
    > dwutygodniowego i jednomiesięcznego wypowiedzenia(...)
    Jedno z drugim niewiele ma wspólnego.

    > Przysługują mi 2 dni urlopu na poszukiwanie pracy, jeśli w wypowiedzeniu
    > nie będzie informacji o przyczynie?
    IMO tak, o ile w ogóle jest możliwość wypowiedzenia tej umowy.

    > Tyczy się tego to co poniżej?
    > KP Art. 171 § 1. W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w
    > całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    > pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.
    > Czyli za te przepracowane pół roku dostanę ekwiwalent pieniężny za urlop?
    Albo przymusowe wysłanie na urlop.

    > Jotte, przepraszam, że tak to wszystko drążę
    Dobrze robisz.

    >, ale pierwszy raz jestem w
    > takiej sytuacji, a jak rozmawiałem z szefem to wyczułem, że coś kombinuje.

    > Niby w środę/czwartek (20/21.06) mam dostać wymówienie, ale pracować
    > miałbym tylko do końca czerwca, a potem wziąć urlop na pierwszy tydzień
    > lipca.
    Ja to widzę tak: pracodawca nie może ci wypowiedzieć umowy o pracę jeśli w
    nie ma w niej klauzuli o dopuszczalności jej rozwiązania za dwutygodniowym
    wypowiedzeniem (likwidacja stanowiska pracy nie ma tu jako powód nic do
    rzeczy).
    Załóżmy, że klauzula jest i wypowiedzenie otrzymasz w środę lub czwartek (20
    lub 21.06).
    Wówczas jego bieg rozpocznie się 23.06, zaś skończy (czyli umowa rozwiąże
    się) w sobotę 07.07. W okresie wypowiedzenia pracodawca może cię wysłać na
    urlop i tak też robi. Zgodne z prawem.

    --
    Jotte