PracaGrupypl.praca.dyskusjewybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron" › Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Date: Wed, 28 Jul 2010 18:06:18 +0200

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i2hgeo$2c0$1@inews.gazeta.pl...

    > To ja się podepnę :-)
    > Mam taki sam wybór tylko z tą różnicą że to ja chcę odejść do lepszej
    > roboty.
    > Na mój rozum też powinienem olać "porozumienie stron"
    > Miesięczny czas wypowiedzenia mi odpowiada.
    > Podejrzewam że obecny pracodawca będzie chciał mnie zatrzymać (niestety
    > podwyżka już nic nie da) Jak go znam w drugim kroku będzie chciał żebym
    > znalazł mu następcę (rekrutacja) przyuczył go do pracy i przekazał
    > maksymalną ilość wiedzy.
    > Na co mogę-muszę się zgodzić a na co w żadnym wypadku?

    Po złożeniu wypowiedzenia de facto na nic się nie musisz już godzić (z
    wyjątkiem Twoich normalnych obowiązków). Ewentualna próba wywalenia Cię
    dyscyplinarnie za rzekome niewykonywanie poleceń w momencie, gdy jesteś na
    wypowiedzeniu, może pracodawcy więcej zaszkodzić niż pomóc (sądy patrzą na
    takie coś bardzo podejrzliwie).

    > Przyuczyć do stanowiska oczywiście ale jest mnóstwo wiedzy którą
    > zdobywałem sam albo w innych firmach.

    spokojnie, zawsze można sobie z tym tak poradzić, żeby wszyscy byli
    zadowoleni - Ty masz kogoś przeszkolić a nie uczyć zawodu.

    > Może jeszcze są jakieś nie znane mi haczyki przy takim odchodzeniu z
    pracy?

    Haczyków trochę jest, zależy jak bardzo pracodawca jest ch..em. Wystarczy
    się po prostu pilnować, wystrzegając się podpisywania jakichś dziwnych
    papierów, które raptem się pojawią, choć przez cały okres pracy nigdy
    takiej sytuacji nie było. To samo dotyczy jakichś dziwnych nowych
    obowiązków, nietypowych poleceń itd, przykład - zdawanie rzeczy, których
    się nigdy nie brało na stan albo przyjmowanie czegokolwiek na stan (był
    kiedyś taki wątek) itp. Oczywiście _żadnych_ aneksów do umowy o pracę - i
    tak jesteś na wypowiedzeniu, więc za niepodpisanie grozi Ci...
    wypowiedzenie :) Wszelkie próby nacisku, perswazji itp gasisz w zarodku w
    krótkich żołnierskich słowach, jeśli pojawią się groźby - nagrywasz i na
    policję i to właściwie tyle.

    Kluczowe jest oczywiście jak najszybsze złożenie wypowiedzenia
    (potwierdzenie na kopii, świadek) - spóźnienie się z tym trochę zaburzy
    układ sił.

    e.