PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Date: Wed, 15 Sep 2010 15:13:41 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl>

    > Nie tak prosto.
    > Pracownik uczestniczył w szkoleniu bo skierował go nań pracodawca.
    > Pracodawca skierował go na to szkolenie bo ma w tym konkretny i jasno
    > opisany interes- panowanie nad jakimś systemem informatycznym.

    Ale panowanie przez pracownika.

    > Pracownik pozyskał umiejętności bo są one potrzebne jego pracodawcy.

    Jakby były potrzebne pracodawcy to pracodawca sam by się skierował.

    > Pracownikowi jako osobie prywatnej być może ani to szkolenie ani te
    > umiejętności nie są do niczego innego poza grzebaniem w bazie aktualnego
    > pracodawcy potrzebne.

    Prawie pewne. I co z tego ?

    > A gdyby pracownik umarł lub odszedł, to co ?

    To co zwykle, musiałby znaleźć kolejnego lub sam się nauczyć

    > Firma się zawali bo nie może wykonac korekty paragonu.

    Złe zarządzanie a nie zły pracownik

    > Swoją drogą, pracodawca dupa i to na dwóch polach. Nie zorganizował sobie
    > PRZED SZKOLENIEM pracownika możliwości przekazania pozyskanej wiedzy - to
    > raz.

    A ten pracownik za kogo tam robi, że miałby przekazywać wiedzę ?

    >Nie wyrzucił dyscyplinarnie pracownika za niewykonanie polecenia
    >służbowego - to dwa.

    MZ zwykłe nieuprawnione żądanie.

    > Jak ktoś ma miękkie serce, musi mieć twardy tyłek.

    MZ jak ktoś nie nadaje się do prowadzenia firmy to zajmuje się czymś innym.