PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie stosunku pracy › Re: rozwiązanie stosunku pracy
    From: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie stosunku pracy
    Date: Sat, 01 May 2010 14:15:45 +0200

    Dnia Sat, 1 May 2010 13:04:55 +0200, "c00ba" <c...@o...pl> wklepał(-a):

    >Witam,
    >
    >Pytanie moze banalne, ale odpowiedz na nie dla mnie nie jest do konca jasna.
    >Chodzi w najwiekszym skrocie o rozwiazanie umowy o prace. Mam podpisana
    >(3-cia juz z kolei z tym samym pracodawca) umowe o prace na czas okreslony
    >do konca br.

    To powinieneś mieć już umowę na czas nieokreślony - jeśli nie było przerw między
    umowami dłuższych niż 1 miesiąc.

    >Trafila sie korzystniejsza oferta i mam zamiar odejsc. I teraz pytanie:
    >Poniewaz pracuje na zasadzie outsourceingu na stanowisku 'asystenckim' (choc
    >nazwa stanowiska tego jasno nie okresla) dlatego teoretycznie potrzebne jest
    >zastepstwo. Wczoraj, po rozmowie z pracodawca dowiedzialem sie, ze owszem
    >bede mogl rozwiac umowe z koncem czerwca (jak planuje) ale bede musial to
    >zrobic piszac podanie o rozwiazanie umowy. Poprzednia umowa z tym samym

    A jaki masz okres wypowiedzenia w umowie?

    >pracodawca (kilka lat temu) zakonczyla sie za porozumieniem stron. Rozumiem
    >(choc jest to dla mnie irytujace), ze pracodawca nie ma obowiazku
    >rozwiazywac umowy za porozumieniem stron, ale czy musze pisac podanie [ ot,
    >chocby takowe, ktore znalazlem tutaj - mam nadzieje dobre:
    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rozwiazanie-umowy-z
    -inicjatywy-pracownika-Bezbolesne-rozstanie-1266775.
    html
    >chodzi chyba o rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem ], czy nie wystarczy
    >forma ustna ? Chyba, ze to pismo ma byc w celach nazwijmy to dowodowych. Nie
    >wiem, czy dobrze rozumiem pracodawca moze nie zgodzic sie na moje pismo, czy
    >musi ? Poza tym, czy jesli pracodawca chce mnie zatrzymac, zas ja chce

    Rozwiązanie umowy za porozumieniem wymaga zgody obu stron.

    >odejsc to czy moge pisac podane za porozumieniem stron, czy tez musi byc
    >wylaczne za wypowiedzeniem ? I ostatnie, najwazniejsze chyba pytanie: Czy
    >takowe pismo powinno opiewac na date planowanego rozwiazania umowy - [
    >minus ] okreslony w umowie okres wypowiedzenia, np. koniec czerwca - minus
    >ostatnie 2 tygodnie wypowiedzenia, tzn. ze musi zostac doreczone najpozniej
    >do dnia 15 czerwca, czy tez nie ma jakichs szczegolnych uregulowan w tej
    >kwestii ? Przepraszajac za tak obszerna ilosc pytan bede zobowiazany za
    >udzielenie mozliwie jaknajszczegolowszej odpowiedzi. Z gory dziekuje.

    Nie ma tu żadnych wymagań - skoro obie strony godzą się na konkretny dzień, to
    nie ma on związku z okresem wypowiedzenia. Jeśli np. ktoś ma okres wypowiedzenia
    3 miesiące, a dogada się z pracodawcą, że kończy pracę następnego dnia, to tak
    się stanie.

    --
    Sławomir Szyszło