PracaGrupypl.praca.dyskusjeprogramisci+certyfikaty › Re: programisci+certyfikaty
  • Data: 2006-03-29 08:16:38
    Temat: Re: programisci+certyfikaty
    Od: ten_on <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Mar 2006 21:13:50 +0200, flowher wrote:

    > Koncze wlasnie studia (matematyka+specjalizacja informatyczna) i przy
    > okazji jestem programista. Robie co to co od zawsze chcialem robic ale
    > troche nie wiem, w jaka strone powinienem sie edukowac.
    > No bo tak - studia zaoczne na kierunku informatyka to troche strata
    > czasu. Duzo sie dowiem nowego ale duzo (podejrzewam ze wiekszosc) bede
    > przerabial raz jeszcze.
    > Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    > certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.

    Moim zdaniem rozpoczynanie kariery od rzucania się na certyfikaty to
    kiepski pomysł.. sterta papierów i dyplomów nie zrobi z nikogo dobrego
    programisty. Szukaj raczej jakiegoś stażu/praktyki/pracy - po kilku
    dniach/tygodniach/miesiącach poszukiwań zobaczysz ile w rzeczywistości
    jesteś wart na rynku pracy i czego Ci brakuje.

    > No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem
    > nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze, a
    > linux jest najlepszym systemem operacyjnym i basta!!!:), no ale wydaje
    > mi sie,ze te certyfikaty sa najbardziej cenionymi wsrod pracodawcow

    Heh.. zależy jak zdefiniujesz "pracodawcę". Zwykły pojedynczy certyfikat
    (który daje Ci tytuł MCP z tego co pamiętam) na poważnej firmie większego
    wrażenia nie zrobi. W ogóle pozdawanie certyfikatów Microsoftu to raczej
    kwestia czasu i pieniędzy niż wiedzy, bo zestawy pytań z odpowiedziami
    latają po sieci aż miło. Jak już tak bardzo chcesz się certyfikować to
    wybierz sobie jakąś konkretną ścieżkę i zrób całą (np. MCSD) - wtedy może
    pokażesz, że faktycznie Ci na tym zależy.

    > (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).

    Zgadzam się z tym co napisał psd w poście wyżej - jeśli się na starcie
    szufladkujesz jako "programista XYZ" to raczej kiepsko Ci to wróży na
    przyszłość..

    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Ja go rozwiązałem tak, że przez ostatnie kilka lat porządnie popracowałem
    nad swoim portfolio, bo rok doświadczenia IMO znaczy dużo więcej rok
    przesiedziany nad robieniem certyfikatów.