PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z pracodwaca (odpow.mat) › Re: problem z pracodwaca (odpow.mat)
  • Data: 2007-09-03 06:01:56
    Temat: Re: problem z pracodwaca (odpow.mat)
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grig pisze:
    > Witam
    > Moja dziewczyna pracuje w sklepie odziezowym w markecie, problem polega na
    > tym ze pracodawca regularnie obciaza pracownikow z tyt. poniesionych strat
    > na skutek kradziezy w owym sklepie. Doszlo do tego ze obecnie dziewczyna
    > dostala wyplate 2 dni wczesniej niz pozostali pracownicy (roznice zmian) i
    > nie zostalo jej potracone nic. Dzis reszta pracownikow dostala wyplaty
    > obciete o 200zl i pracodawca zazadal zwrocenia 200 zl z otrzymanej juz
    > wyplaty! Pensja wynosi niecale 1000zl wiec te 200 to naprawde duzo. Co w tej
> [...]

    Potrącenia z pensji bez zgody pracownika, których może dokonać
    pracodawca opisane są w kodeksie pracy - proponuję zapoznać się z
    artykułami 87, 871, 88 oraz 108, dla niewprawnych w googlu:
    http://kodeks-pracy.ovh.org/dzial-trzeci/ochrona-wyn
    agrodzenia-za-prace.html
    http://kodeks-pracy.ovh.org/dzial-czwarty/odpowiedzi
    alnosc-porzadkowa-pracownikow.html

    każde inne potrącenie jest niezgodne z prawem, chyba że pracownik wyrazi
    pisemną zgodę (np automatyczna spłata kredytu z zfss, czy jak to się zwie)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl