PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w Irlandii? › Re: praca w Irlandii?
  • Data: 2006-07-22 05:29:43
    Temat: Re: praca w Irlandii?
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    jerry wrote:

    > Czy moge podpytac gdzie znalezc informacje i powazne oferty pracy w
    > branzy IT w NZ?
    > Z gory dziekuje za jakies wskazowki...

    seek.co.nz - to serwis ogolny, ale IT tez sie tam oglasza. Znajdziesz
    tam ogloszenia agencji, z ktorych mozesz trafic na ich strony.
    Rekrutacja w IT odbywa sie glownie poprzez wyspecjalizowane agencje, a
    ich poziom jest dobry, w agencjach czesto siedza ludzie sami bedacy z
    branzy IT.

    Jesli chodzi o reszte, to:
    1. Masz dwie sciezki: ubiegac sie o wize rezydencka (daje prawo do
    niegraniczonego w czasie pobytu i pracy) w kategorii skilled migrant
    (wszystkie informacje znajdziesz na immigration.govt.nz) albo przyjechac
    na wakacje, znalezc prace i przy wspolpracy pracodawcy dostac work
    permit - te sciezke wybieraja osoby, ktore pragna i tak odwiedzic NZ
    turystycznie i nie znalezienie pracy podczas swojego pobytu nie jest dla
    nich tragedia, poniewaz glowna wartoscia sa dla nich fajne wakacje, ale
    odsetek sukcesow wsrod ludzi z IT jest z tego, co sie orientuje, spory;
    ostatnio udalo sie to jednemu naszemu znajomemu. Ubieganie sie o
    rezydenta da sie zalatwic nie ruszajac sie z Polski, ale to trwa i
    kosztuje; jako rezydent masz potem przy szukaniu pracy wielka przewage
    nad kazdym, kto musi sie dopiero ubiegac o zezwolenie.

    2. Bez wgledu na wersje, wysylanie CV z Polski raczej nie da efektu, o
    ile nie wspomnisz, kiedy przyjezdzasz i ze masz wykupiony bilet. Jesli
    nawet nie ma odpowiedniej ilosci kandydatow bedacych na miejscu, zglasza
    sie wielu Azjatow, dla ktorych przylot tutaj to kilka godzin. Lot z
    Polski trwa ponad dobe i jesli nie kupujesz biletu z odpowiednim
    wyprzedzeniem (wtedy mozesz sie zalapac na ceny typu 5k PLN) to ceny sa
    powyzej 10k PLN(jesli jedziesz turystycznie, bez wizy rezydenckiej,
    musisz miec powrotny). "Przylece na rozmowe, jesli mnie zaprosicie"
    brzmi w takiej sytuacji nieprzekonujaco, a tu sie zatrudnia ludzi raczej
    szybko, zeby nikt inny nie zwinal ich sprzed nosa.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)