PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w Irlandii? › Re: praca w Irlandii?
  • Data: 2006-07-23 12:16:39
    Temat: Re: praca w Irlandii?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "blondi" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1153639121.703948.14600@i3g2000cwc.googlegroups
    .com...
    <cut>
    Zakladam, ze wiesz co to inflacja...

    > Bardzo dobrze zakladasz;)

    Na chwile obecna nasz rzad robi
    przymiarki do podniesienia inflacji, ktora za balcerowicza udalo sie
    zbic do niewidocznego wrecz poziomu... Jakiekolwiek oszczednosci
    poczynisz w PL nie beda one mialy zadnego znaczenia, gdy inflacja
    podskoczy, powiedzmy 20-krotnie.

    > Wiec poczynie je na zachodzie

    A wlasny bisnes... pamietam, jak jeszcze kilka lat temu wiekszosc osob
    zatrudnialo sie na czarno, bo nikomu nie oplacalo sie byc zatrudniom na
    legalna umowe, jak rowniez osobom majacym wlasny biznes nie oplacalo
    sie nikogo legalnie zatrudniac. Wymagania na zasadzie umowa o prace
    byly glupota, z obu stron patrzac. Powoli to co proponuje nasz rzad
    zmierza w kierunku oblozenia osob majacych wlasny biznes jak
    najwiekszymi oplatami.

    > To prawda, ale ja jeszcze biznesu nie otwieram, mam 30 lat w chwili
    > obecnej i jakies 15 planuje jeszcze przepracowac dla innych pracodawcow,
    > jak juz wspomnialem, niekoniecznie w Polsce. Tutaj po prostu wroce na
    > starosc, osiade na Mazurach w domku nad jeziorem itp itd:)

    Moze masz jakas wizje, ale ja patrzac na to co sie dzieje zaczynam byc
    przerazona. Zadna z propozycji, jaka rzucaja moi znajomi nie wydaje mi
    sie na tyle bezpieczna, by warto bylo w nia zainwestowac. Na razie
    inwestuje w siebie. Ucze sie, koncze drugi fakultet, pracuje zawodowo.
    To sa rzeczy wymierne, ktore podkreslaja moja wartosc na rynku pracy -
    miedzynarodowym. W planach mam zwinac sie z tego kraju w takie miejsce,
    gdzie slowo emerytura nie wywoluje przerazenia.

    > Mysle, ze niezla inwestycja sa nieruchomosci, zwlaszcza te budowane teraz,
    > przez najblizszych pare lat raczej na wartosci nie straca (tracic zas
    > moga, zgodnie z opiniami ludzi pracujacych w tej branzy) mieszkania stare,
    > z plyty, ktorych koszta utrzymania i modernizacji beda rosly. W calej EU
    > jest podobnie, a Polska ja dogania, wiec jest to pewnie jedna z
    > inwestycji, ktore poczynie. Zamierzam zreszta kupic mieszkanie na
    > zachodzie - 200K L wlozone w mieszkanie to na stare lata dobra emerytura
    > nawet, jesli inflacja w Polsce skoczy.

    PL nie gwarantuje niczego, ani tego, ze Twoje oszczednosci beda mialy
    jakas wartosc, ani tego, ze czeka Cie godna starosc.

    > To prawda

    W PL zarabiam niezle pieniadze, wyjezdzam na wakacje, moge sobie kupic,
    to na co mam ochote, ale to za malo, zeby ten kraj wydal mi sie
    interesujacy. A za swoja edukacje zaplacilam sama.

    pozdr
    /p