PracaGrupypl.praca.dyskusjepoziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o › Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
  • Data: 2003-04-17 21:04:24
    Temat: Re: poziom zycia w irlandii - jestem w szoku ;-o
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dodam jeszcze inną kwestię, skoro jesteśmy przy Irlandii. Pomijam całą
    teorię ekonomiczną, tę możesz sobie znaleźć.

    Pytanie ważne numer dwa, na to też sobie odpowiedz:
    czy przyśpieszenie rozwoju gospodarczego w Irlandii nastąpiło w wyniku
    pójścia w stronę liberalnej, wolnorynkowej gospodarki, czy w wyniku
    zwiększenia roli państwa i, co za tym idzie, wzmożonego fiskalizmu?

    Aha, wolny rynek to w USA był w XVIII i XIX wieku. Kryzysy początku XX wieku
    w USA (słynna Great Depression) miały swoje korzenie przede wszystkim w
    interewencjoniźmie państwowym (szalona polityka inflacyjna).

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++