PracaGrupypl.praca.dyskusjepiedziesiatka › Re: piedziesiatka
    From: camel <g...@f...gotdns.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Mon, 16 Jul 2007 21:21:23 +0200
    Subject: Re: piedziesiatka

    On 2007-07-16 12:01:48 +0200, Immona <c...@n...gmailu> said:

    > (...)
    > A poza tym masz racje - zjawisko dyskryminacji wiekowej w Polsce wynika
    > wlasnie z tego, ze w PRLu branzy jako takiej nie bylo. Nie ma w PL
    > ludzi z rzeczywistym 20-letnim doswiadczeniem w programowaniu w
    > komercyjnych projektach. A jesli starszy nie goruje nad mlodszym
    > doswiadczeniem, to trudno mu konkurowac, bo akurat cechy takie jak
    > elastycznosc, zdolnosc do szybkiego uczenia sie, kreatywnosc, szybkosc
    > myslenia itd. z wiekiem maleja (sa wyjatki, ale statystycznej
    > wiekszosci to dotyczy) i to, co rownowazy ten ubytek i to z nadmiarem,
> [...]

    A poza tym panuje u nas gospodarka surowcowo-buraczana. Innowacyjnych
    programistów nam nie trza (jak i wielu innych specjalistów). To
    podejrzany element.

    Jako zbliżający się niebezpiecznie do podanego w wątku wieku
    stwierdzam, co następuje: bywsze doświadczenia i mnogość technologii,
    projektów i spraw, z którymi miałem do czynienia powodują, że lista
    kompetencji zajmuje pół rolki kasowej "szerokiej" :) I dlatego
    najlepiej sprawdzam się teraz w integrowaniu technologii. Umiem
    opanować system korzystający z kilku technologii na raz, dopisać
    kawałki w jeszcze kilku następnych językach czy czym tam, spiąć to
    razem i (uwaga!) uruchomić! I na tym zarabiam. Drobną przyjemnostką
    jest tłuczenie za ciężkie pieniądze kawałków, na których wykopyrtnęli
    się młodzi :))) Klient ma wtedy z reguły nóż na gardle, programiści
    kwiczą, projekt leży a wtedy pojawiam się ja, z bezczelną propozycją
    pomocy. Tu jest nisza dla staruchów.

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.