PracaGrupypl.praca.dyskusjeodmowa pracy › Re: odmowa pracy
  • Data: 2005-02-01 19:28:02
    Temat: Re: odmowa pracy
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, mamy sporo nierobów.
    Hmmm...
    Z jednej strony: ktoś przychodzi do mnie ze skierowaniem z Urzędu
    Pracy (a czasem składam tam zamówienia) i spełnia wymagania, a na
    wstępie mi woła, żeby mu podpisać iż sie nie nadaje. Takiemu proponuję
    wybór pomiędzy wpisaniem "kandydat nie akceptuje proponowanych
    warunków" a nie podpisaniem wcale zgłoszenia się.
    Z drugiej strony: uważam, że "Państwo" (czytaj: ludzie u władzy) jest
    najwięszym złodziejem w Polsce, bo np. skazuje na nędzę ludzi
    starających się we własnym zakresie stanąć na nogi, wymuszając na nich
    haracz, jakim nazywam składki na ZUS o wysokości wyższej od możliwości
    zarobkowych potenacjalnych "biznesmenów" bez kapitału, bo np. zabiera
    pieniądze na wypłaty ludzi zatrudnionych w państwowym szpitalu, bo ten
    zalega państwowemu Urzędowi Skarbowemu i ZUSowi, bo nie chce dać
    zasiłków rodzinnych rodzinom bez pracy, ponieważ 2 lata temu mieli
    pracę i zarabiali, bo... nie będę wymieniać dalej i pisać powieści.
    Więc jakoś mam wątpliwości w nazywaniu nierobami osób, które nie
    koniecznie chcą pracować akurat tam, gdzie im się każe, a prawnie i
    finansowo mają możliwości, aby tego nie robić.

    Prawda obiektywna nie istnieje i zależy od punktu "siedzenia"... W
    polskich sądach wyrok też zależy od "dania wiary przez sąd" i sędzia
    może kazać oskarżonemu udowodnić niewinność, a nie oskarżycielowi
    winę. Zawsze sprytniejszy i silniejszy wygrywał, a w naszym kraju
    zapewnienie ochrony słabszym jest zwykłą fikcją - państwo nam tak
    życie organizuje...