PracaGrupypl.praca.dyskusjeksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge) › Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
  • Data: 2003-11-27 08:10:47
    Temat: Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5c7d.000001a7.3fc4add5@newsgate.onet.pl...
    > Sam kończyłem dobrych kilka lat temu studia i dorzucę swoje 3 grosze.
    > Najpierw to z czym się nie zgadzam:

    > Wydaje mi się, że studia nauczyły mnie przede wszystkim tego, gdzie
    zajrzeć i
    > gdzie po co sięgnąć a także pewien poziom ogólnej wiedzy.

    To fakt - i to jest m .in główny cel studiowania - rozszerzyć horyzonty i
    otworzyć umysł;

> [...]

    > ekonomię, cóz to jest za zawód "ekonomista". Kazdy mgr ekonomii powinien
    mieć
    > zawód np księgowy lub inny (może do wyboru), co świadczy o umiejętności
    np.
    > księgowania. Jakoś na rachunkowości nikt mnie księgowania nie uczył. Po
    co?
    > Żeby w razie czego móc szukac pracy księgowego i kończąc takie studia =
    gość
    > umie księgować (znajomość odpowiednich programów).
    > Nie muszę robić studiów podyplomowych z dziedziny, którą studiowałem - w

    To nie jest tak - studia i tytuł magistra to tytuł naukowy, kończąc
    ekonomię nie "dostajesz" automatycznie zawodu księgowego czy analityka
    finansowego.
    Masz po prostu umieć zastosować swoją wiedzę w różnych sytuacjach, a jeśli
    czegoś nie wiesz masz wiedzieć gdzie tego szukać.
    Mozesz zostać księgowym, analitykiem, konsultantem biznesowym czy
    wdrożeniowcem ERP - to już zależy od Ciebie - do czego masz lepsze
    predyspozycje i zainteresowania.
    To jak na informatyce - gdzie nie powinno się kłaść nacisku na znajomość
    konkretnej odmiany języka programowania i jego środowiska (Visual C++,
    Borland Delphi itp), a powinno się kłaść np. na tworzenie algorytmów
    (technologia może się szybko zmienić, algorytmy postępowania pozostają te
    same - dopóki ktoś nie wymyśli czegoś nowego:).

    pozdr
    Krzysiek