PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/ › Re: jaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/
  • Data: 2005-04-26 06:53:47
    Temat: Re: jaka droge wybrac - prosze o rade /dlugie/
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "md" <m...@g...todousuniecia.pl> napisał w wiadomości
    news:d4jkkd$gg7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie!
    > Jestem studentem. III rok, studia dzienne, kierunek (wiem, dziwny;)

    > Mam z tym problem. Pierwszy z nich to: 1. Czy isc na studia dzienne (5
    > letnie), czy moze lepiej zaoczne z planem, aby pracowac rownolegle z
    > pierwszym kierunkiem i w ogole sie realizowac na innych polach? Gdybym byl
    > na dwoch dziennych to raczej bym nie pracowal. Jak myslicie - czy pozniej
    > pracodawca woli studenta dziennego czy moze zaocznego, ale z jakims
    > bagazem doswiadczen?

    Jak masz jedne dzienne i zamierzasz je ukonczyc w terminie, to drugie moga
    byc zaoczne + praca. Tyle, ze na zaocznych bez duzej motywacji wlasnej nie
    nauczysz sie wiele, bo malo tam wymagaja. A jesli poza tymi zaocznymi
    bedziesz miec dzienne i prace, to na 90% olejesz te zaoczne i bedziesz isc
    minimum wysilku. Papier zdobedziesz, ale tylko tyle. Oczywiscie jesli jestes
    wysoko zmotywowanym tytanem pracy i doskonalym organzatorem wlasnego czasu,
    moge sie mylic.Z kolei na dwa dzienne ukonczone fakultety bez praktycznego
    doswiadczenia pracodawcy patrza sie niechetnie, bo za czesto oznacza to
    teoretyka z duzym mniemaniem o sobie.

    > 2. Czy zarzadzanie i marketing jako drugi fakultet to dobry wybor? Teraz
    > studiuje nauki spoleczne, wiec wydaje mi sie, ze taki kierunek poszerzylby
    > moje horyzonty i wiedze. A tym samym szanse na znalezienie pracy. Czy

    Absolwentow zarzadzania i marketingu jest straszna nadprodukcja i sam dyplom
    z tej dziedziny nikomu pracy nie zapewnia - o wiele bardziej w tej branzy
    liczy sie doswiadczenie zdobyte w czasie praktyk + dowolne studia wyzsze (w
    tym preferowane bywaja humanistyczne). Jesli bys nie mial czasu i pomyslu na
    zdobycie praktycznych doswiadczen z tej branzy, ten kierunek jako drugi
    fakultet bedzie imho strata czasu.

    > 3. Interesuje sie mediami i baaardzo chcialbym studiowac
    > dziennikarstwo/public relations i pracowac w tej branzy. Studiowac bym
    > chcial wylacznie dla przyjemnosci, bo wydaje mi sie, ze dziennikarzem
    > mozna zostac bez papierka. I moglabybyc to zwykla strata pieniedzy (mowie

    Jak juz ktos powiedzial - gdyby Cie to pasjonowalo, mialbys juz za soba
    publikacje chocby w jakiejs niewielkiej prasie lub zrobiona wlasna obszerna
    strone z tekstami, ktorymi chcesz sie podzielic z publicznoscia. Albo co
    najmniej wielce popularnego bloga :). Nie wiem, moze masz - ale tu tez
    pisanie, pisanie, pisanie, wysylanie, publikowanie w sieci czy w jakichs
    malo komercyjnych gazetkach, gdy jeszcze nie da sie dostac do pierwszej ligi
    i czytanie prasy branzowej to o wiele bardziej sensowna droga niz studia,
    jak sie juz jedne robi - i to takie studia, ktore moga byc pomocne w
    reportazach spolecznych.

    I.