PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest › Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
  • Data: 2003-12-16 16:35:50
    Temat: Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/14/2003 12:13 AM, mangha wrote:
    > W Polsce też pracodawca nie płaci - za macierzyski płaci ZUS.
    > Finansowo więc pracodawca na tym nie traci.

    Pozornie, tzn. w sprawie konkretnej kobiety nie bezpośrednio - jednakże
    musi (nie może, a musi) płacić wyższy ZUS od każdego łba - albowiem
    niepodobna przyjąc, że nikt za to nie płaci, lub że płaci anonimowe
    "państwo".
    Zabawa polega więc na tym, jak mawiał Lenin "kto - kogo" - pracodawcy
    stają do wyścigu, kto zapłaci mniej ZUSu i zatrudni mniej pracowników,
    którym lada moment zapłaci ZUS, bo mieli się przyjemnośc u kogos zatrudnić.

    > Co do zwolnienia kobiety - tu dotykamy innego problemu. IMO przepisy
    > dotyczące zwalniania pracownika w Polsce są nie przystosowane do
    > warunków rynkowych, są za mało elastyczne. Zresztą każdy może mieć na
    > ten temat właśne zdanie. Mi chodzi jedynie o to, żeby prawo chroniło
    > równoupranienie płci, także na rynku pracy.

    Trudno prawnie zapewnić 100% równouprawnienia, bo doprowadzi to do np.
    zapisów ustawowych, że kobieta do 3 miesiąca ciąży może walczyć na
    froncie, a powyżej nie. Jedynymi zadowolonymi będą firmy dostarczające
    armii sprzęt do określania wieku nieurodzonego dziecka.
    Trudno jest przypisac wszystkim jednakowe prawa, jeżeli część
    społeczności może się znaleźć w sytuacji, w której druga częśc nigdy nie
    będzie.

    Pzdr: Catbert