PracaGrupypl.praca.dyskusjeile zarabia wdrożeniowiec - Subiekt, Symfonia itp... › Re: ile zarabia wdrożeniowiec - Subiekt, Symfonia itp...
  • Data: 2005-05-22 22:40:44
    Temat: Re: ile zarabia wdrożeniowiec - Subiekt, Symfonia itp...
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <k...@p...gf> pisze, co następuje:

    > z ciekawosci mozesz podac samo uzasadnienie niskiego oplacania
    > wykwalifikowanej kadry, tzn rozumiem ze wdrozeniowiec z doswiadczeniem
    > powienien na rekach nosic kierownika za 1500zl

    Tego nie powiedziałem. Ale też na pewno nie da się po prostu pomnożyć
    stawki godzinowej przez x godzin dziennie i przez 20 dni w miesiącu i
    zakładać, że taka (lub zbliżona) powinna być pensja
    konsultanta/wdrożeniowca.

    W przypadku zatrudnienia na etacie pracodawca ponosi ryzyko (lub jego
    część) tego, że klienta trzeba najpierw zdobyć (koszty akwizycji), że
    może nie być wystarczającej ilości zleceń dla wszystkich
    ("obłożenie" pracowników, lepsze/gorsze sezony), że z zatrudnianiem
    pracowników wiążą się określone koszty, często stałe i niezależne od
    tego, czy pracownik cokolwiek dla firmy zarabia. Brak całości lub
    części tych obciążeń pracownik opłaca zarobkami istotnie mniejszymi
    niż stawka, za jaką pracuje u klienta.

    --
    ---

    Don't let school interfere with your education.