PracaGrupypl.praca.dyskusjeile za instalacje windy › Re: ile za instalacje windy
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile za instalacje windy
    Date: Wed, 19 Mar 2003 09:57:26 +0100

    (...ciach...)
    > o, a zwykly asystent na uniwerku jeszcze mniej.
    > i co z tego?
    Podobno zarobki PAN były wyższe niż na uczelniach jakiś 10 lat temu -teraz
    jest dokładnie na odwrót.

    > nikt ich nie zmusza do takiej pracy, nie?
    Dlatego pisałem, że coraz czecej naprawdę dobrzy, uprzejmie dziekuja za
    propzycję zostania na uczelni.

    > i pewnie dalej bedzie nic. srodowiska uniwersyteckie i nauczycielskie
    > w polsce to chyba najbardziej sie gryzaca i przezarta ukladami grupa
    > zawodowa w polsce

    Trudno mi sie wypowiadać, nie siedzę w środku....

    >(nie liczac poslow i urzednikow samorzadowych et
    > consortes). nie potrafia w ogole bronic swoich interesow, zreszta
    > wielu nie chce, bo boi sie, ze gdyby zaczac stosowac zasady
    > konkurencji, to ich miejsce zajeliby lepsi (czesto mlodsi).

    Poza tym wielu - zwłaszcza starszych - uważa, że upominanie się o kase jest
    nieetyczne. Może to zabrzmi śmiesznie, ale niektórzy prac. nauk. naprawdę
    wierzą, że w trudnej sytuacji kraju naukowcy jako "najbardziej swiatła"
    powinni dać przykład zaciskania pasa i nie uzywania "prymitywnych? metod
    nacisku (strajki itp.). Na drugim biegunie są oczywiście "fuchmani' biorący
    po 30 magistrantów rocznie...

    (...ciach...)
    > tylko, ze co to ma do calego problemu? otoz, z faktu, ze ktos spedzil
    > polowe zycia na zdobywaniu doktoratu czy profesury nie znaczy jeszcze
    > wcale, ze musi dostawac by default kupe kasy za sam fakt, ze ZDOBYWAL
    > te kwalifikacje.
    > bo na wolnym rynku sie jeszcze liczy to, jaki jest popyt na dane
    > umiejetnosci/kwalifikacje i jakim kto jest pracownikiem.

    Toż właśnie o to mi chodziło.
    W poprzednim poście zaprotestowałem przeciwko stwianiu prostej zależnosci
    wysokie kwalifikacje = wysokie zarobki.
    Niestety na podstawie Twojego listu, na który odpowiadłem, odniosłem (jak
    widać błędne )wrażenie, że właśnie tak podchodzisz do problemu - zwłaszcza
    pierwszy akapit był dość jednoznaczny.
    Pozdrawiam
    Paweł